Na útvare kontroly Mestského úradu (MsÚ) v Topoľčanoch zaznamenali v tomto roku 96 sťažností a štyri petície, kým za celý rok 2002 to bolo 71 sťažností a päť petícií. Podľa hlavného kontrolóra na MsÚ v Topoľčanoch Otta Hodála sa dokonca Topoľčanci sťažujú častejšie ako obyvatelia Nitry. Dokazuje to polročná štatistika. V priebehu I. polroka 2003 podali obyvatelia Topoľčian 55 sťažností a štyri petície, kým Nitrania pri rovnakom počte petícií podali 54 sťažností. Do úvahy pritom treba zobrať skutočnosť, že Nitra má takmer trikrát toľko obyvateľov ako Topoľčany. „A tiež šesť pracovníkov na útvare kon-troly v Nitre, kým v Topoľčanoch si musíme vystačiť dvaja,“ dodáva s úsmevom Hodál.
Z 55 sťažností prijatých v I. polroku bolo 11 neopodstatnených a predmetom ôsmich sťažností bolo narušenie medziľudských vzťahov. Pokiaľ ide o petície, tri sa týkali prevádzkovania reštauračných zariadení. „V poradí druhá petícia vyvolala dokonca protipetíciu,“ hovorí Hodál. Išlo o protest občanov proti tomu, aby Mesto súhlasilo so zriadením reštauračného zariadenia na Palárikovej ulici, v bývalej predajni obuvi. Ďalšia skupina obyvateľov z Topoľčian zasa v petícii žiadala Mesto, aby vydalo súhlas na prevádzkovanie reštaurácie. Napriek tomu, že Mesto sa kladne postavilo k prvej žiadosti, napokon muselo ustúpiť. Majiteľ nehnuteľnosti sa totiž odvolal na prokuratúru, ktorá žiadala zrušiť rozhodnutie Mesta. Mesto Topoľčany sa muselo tomuto protestu podriadiť a povoliť prevádzku reštaurácie.
Zaujímavú sťažnosť podal Topoľčanec, ktorý spadol na nadchode pre peších na Tovarníckej ulici kvôli tomu, že schody neboli posypané. Utrpel pritom zranenie, vyžadujúce si práceneschopnosť a finančnú stratu na mzde, ktorá mu vznikla z dôvodu poberania nemocenských dávok. Sťažnosť bola prešetrená a spoločnosť Schwarz-Eko, ktorej náplňou je starať sa o komunikácie, sa s poškodeným dohodla na mimosúdnom vyrovnaní.
Komplikácie pretrvávajú pri riešení opodstatnenej sťažnosti obyvateľov domu na Ulici P. O. Hviezdoslava. Sťažujú sa na suseda, ktorému sa z bytu šíri nepríjemný zápach. Ako nás informoval Hodál, pri šetrení na mieste sa zistilo, že ide o osamelého starého občana, ktorý má pravdepodobne problémy postarať sa o seba. Z jeho bytu sa do spoločných priestorov evidentne šíril zápach. Na základe týchto zistení bola sťažnosť postúpená na sociálny referát oddelenia starostlivosti o občanov MsÚ. Tam niekoľkokrát predvolali syna spomenutého občana, voči ktorému sťažnosť smeruje. Avšak aj napriek synovym sľubom k náprave neprišlo. V júni bola na útvar kon-troly doručená opakovaná sťažnosť. Podľa Hodála možno skonštatovať, že vzhľadom k skutočnosti, že byt je v doživotnom vlastníctve osoby, voči ktorej sťažnosť smeruje, je povinnosťou detí postarať sa o otca. Jeho rodina však nedostatočne spolupracuje s Mestom Topoľčany.
Jožo Malý