Kto iný ako rodičia by mal mať záujem o kvalitu vzdelávania detí a ich prípravy pre budúci profesijný a občiansky život. Niektorí však veľmi radi túto zodpovednosť prenechávajú škole. Pošlú deti do školy s predpokladom, že zverujú dieťa odborníkovi - učiteľovi, a ten má mať hlavnú zodpovednosť za vedomosti, správanie i morálku dieťaťa. Mnohí akoby si dostatočne neuvedomovali, že sú to predovšetkým rodičia, kto ovplyvňuje základné vzťahy a postoje svojich detí k škole. Nielen skúsenosti, ale aj výskumy v tejto oblasti preukazujú, ako málo sa líšia názory rodičov a ich detí na školu. Rodičia často bez presvedčenia preberú názor dieťaťa a učiteľa „ocajchujú“, miesto toho, aby si dané skutočnosti preverili, prípadne potvrdili.
K jedinečným vlastnostiam každej školy patrí sieť vzťahov, ktorú si škola vo svojom okolí s rodičmi vytvorí. Pedagógovia sú si vedomí, že úspech nemôže byť postavený len na príležitostných, občasných vzťahoch, ale na dlhodobých, dôverných a poctivých stretnutiach s rodičmi, ktorí svoje deti zverujú škole. V takejto pozícii by mali rodičia vstupovať do školy ako partneri spoluzodpovední za výchovu a vzdelanie svojich detí. Jednou z foriem môže byť aj pozvánka rodičov na netradičné stretnutie s cieľom pozorovať svoje dieťa v školskom prostredí medzi rovesníkmi.
Vítanou príležitosťou bol aj tento rok 26. október, ktorý Slovenský zväz rodičovských združení vyhlásil za Európsky deň rodičov a škôl. V Základnej škole na Škultétyho ulici v Topoľčanoch sa jej chopili. Rodičov svojich žiakov pozvali počas vyučovania do tried, aby sa mohli aktívne zapojiť do diania počas vyučovacej hodiny. Celé dopoludnie v škole žiaci predstavovali rodičom svoje schopnosti a zručnosti. Na chodbe školy pracovali špecializované centrá.
V kultúrno-propagačnom sa rodičia dozvedeli, ako vzniká školský časopis. V centre zručnosti sa aranžovali ikebany, spracúvala drevená dyha, kreslilo sa a maľovalo, z moduritu a ďalších materiálov vznikali ozdobné plastiky, živo bolo v centre zdravej výživy, kde rozváňali cesnakové, sardinkové, syrové a iné nátierky, lákali pestré šaláty i špenátová polievka. Jazykové centrum sa chválilo nie cudzím perím, ale vedomosťami cudzích rečí a v telocvični fungovalo stredisko pohybu a športu.
Takýto obraz školy sa rodičom i žiakom veľmi pozdával. A učitelia mali tiež dobrý pocit, lebo v škole panoval povzbudivý duch spolupatričnosti. Niet dôvodu, aby sa tam neusadil natrvalo.