Vtedy ešte netušili, že sa na automatickú práčku zakúpenú na splátky budú môcť akurát tak dívať a obchádzať ju v kuchyni, lebo ani po troch mesiacoch si neplní účel, na aký ju rodine L. doniesol Ježiško. Niekto perie, iný vytápa „Keďže bývam v starom mestskom byte, kde nebola nainštalovaná prípojka pre automatickú práčku, začala som hľadať vodára, ktorý by mi ju urobil, aby som mohla prať. Svoju požiadavku som najskôr avizovala firme, ktorá má v správe majetok mesta, lenže vodár nechodil. Po informácie som teda zašla do jednej predajne v Topoľčanoch, ktorá má v ponuke aj kúpeľňový materiál. Dali mi kontakt na niektorých vodárov, tak som zavolala pánovi T. Prišiel, pozrel a skonštatoval, že by sa mi zišla nielen prípojka, ale aj nové umývadlo a predpokladané náklady budú asi päťtisíc korún. Zdalo sa mi to veľa, ale nakoniec som súhlasila so sumou a tiež s novým umývadlom. Medzitým som bola na návšteve u známych, ktorí v kúpeľni robili niečo podobné a zrejme mali dobrého vodára, lebo sa mi jeho práca páčila. Vypýtala som si naňho kontakt, dohodu s pánom T. som zrušila a prípojku som zverila do rúk vodára pána K., ktorý si svojou odvedenou prácou získal moju dôveru. Pán K. mi sľúbil, že mi prípojku príde urobiť. Lenže namiesto seba poslal mladého muža, ktorý je zároveň zamestnancom predajne, v ktorej som si bola po radu,“ začína svoje rozprávanie pani L., ktorá trvala na tom, aby sa v kúpeľni prerobenej pred piatimi rokmi nebúralo. Jej želanie však zostalo nevypočuté. „Umývadlo a všetok potrebný materiál bral mladík zo spomínanej predajne. Umývadlo som si vybrala najväčšie, aké mali v ponuke, preto som bola zaskočená, keď mi mladý muž aj s ďalším pomocníkom namontovali menšie a veľmi nízko. A to nehovorím, ako „odflákli“ svoju prácu. Podľa ich slov mi prípojku sľúbili urobiť tak, že nič nebude porušené. Lenže opak sa stal pravdou, o čom svedčia veľké diery a lajdácky odvedená robota. Svoju nespokojnosť som adresovala pánovi K. a sťažovať som sa išla tiež do predajne za mladíkom. Ten si totiž ešte skôr ako začal pracovať odomňa vypýtal zálohu tritisíc korún. Na moje upozorňovanie a naliehanie, aby dal všetko do poriadku, sa začal správať ku mne agresívne,“ tvrdí pani L. Vtedy ešte netušila, že problémom vôbec neodzvonilo. Tie sa ohlásili v podobe vytápania dolnej susedy, ktoré musela vyriešiť až mestská polícia. „Chyba bola vo ventile, ktorý prepúšťal vodu. Lenže ako mi to chlapci namontovali, tak som to nechala, s ničím som nehýbala. Ventil mi v predajni vymenili za nový, ale v práčke stále neperieme, aj keď ju máme dávno splatenú,“ podotkla pani L. Vyjadrenie „druhej strany“ „Áno, spomínam si na pani L., ktorá prišla do našej predajne poďakovať sa za to, ako u nás dobre nakúpila. Potom sa rozplakala, vraj aby sme jej poradili nájsť nejakého vodára, lebo ona má problém s prípojkou. Hovorila som jej, že nerobíme montáž, ale dala som jej kontakt na troch ľudí. To, ako celá vec dopadla, je iba záležitosťou pani L. a nášho zamestnanca. Ten chodí robiť takéto práce ako vyučený vodár v rámci svojich „fušiek“ až po pracovnej dobe, lebo u nás je predavačom. S našou predajňou teda táto vec nemá nič spoločné – ak nerátam materiál, ktorý bol od nás. Reklamáciu na ventil sme vyriešili, ale dozvedeli sme sa, že z neho odmontovala hadicu, ktorá viedla do práčky. Keby bola hadica namontovaná, ventil by netiekol. Tiež sme pani L. navrhli vymeniť umývadlo za väčšie. Ona s tým však nesúhlasila,“ informuje majiteľka predajne v Topoľčanoch. Svoju verziu nám povedali aj vodár pán K. a mladý predavač, ktorý u pani L. robil prípojku. „Podľa môjho názoru urobil základnú chybu vodár, ktorý jej pred niekoľkými rokmi obkladal kúpeľňu. Nenechal totiž na vani žiadne dvierka, preto sa muselo z dvoch strán búrať, aby sa tam vodár dostal. Pani L. ma požiadala, aby som jej prípojku urobil, lenže som jej povedal, že budem mať čas až koncom januára. Ona toľko čakať nechcela, prišla do predajne a dohodla sa s predavačom, že to urobí on. Keď ho nechcela, mala mi teda zavolať a prišiel by som ja, ale ona to neurobila,“ povedal na svoju obranu pán K. Vinný sa necíti ani mladý muž, ktorý sa pustil do práce. „S pánom K. sme sa išli pozrieť, ako sa to pani L. dá spraviť a čo budem potrebovať. Usúdili sme, že veľké umývadlo tam nemôže mať, lebo sa nezmestí sifón. Povedali sme jej, že sa bude búrať, a aj to, že jej dám všetko do pôvodného stavu. Záloha bola poistka, to v súčasnosti nie je žiadna zvláštnosť. Mal som dohodu s murárom, že pôjde dať kúpeľňu pani L. do poriadku, s tým, že ho vyplatím z peňazí, ktoré mi ona dala za robotu. Ju by to nestálo vôbec nič, lenže ona ma zrejme nepochopila, lebo s tým nesúhlasila. Na dodacom liste, ktorý som jej nechal, bol rozpísaný materiál, ktorý som použil. Keď sa neskôr prišla sťažovať, zvýšil som na ňu hlas, ale agresívny som nebol. Neovládol som sa, lebo stále hovorila, že som neodviedol dobrú robotu a oklamal som ju na materiáli. Pritom jej dcéra mi chcela ešte priplatiť,“ tvrdí predavač. Čo dodať na záver? Hádam len toľko - aj takéto momenty prináša život...