Svoju sympatickú prezentáciu spojili s veľkým výročím Hansa Christiana Andersena - asi najznámejšieho spisovateľa - rozprávkara, aký chodil po zemi. Ten je mnohorako prítomný v kresbách na paneloch v predsieni rokovacej sály topoľčianskeho poslaneckého zboru. Týždeň hlasného čítania bol spojený s kresliarskou hrou v dvoch verziách: Z rozprávky do rozprávky pre mladšie deti a Nakresli svoj príbeh pre starších. Najvydarenejšie kresby poslali panie učiteľky do Bratislavy, kde sa stretnú s ostatnými zo Slovenska a zo všetkých najlepšie dostanú odmenu. Zišlo vám niekedy na um, že plynulé čítanie nemusí byť samozrejmosťou ani u školákov vo vyšších ročníkoch? A čo pripravenosť detského čitateľa pochopiť a vyrozprávať obsah prečítaného textu? Deti vraj málo čítajú, aj keď 400 - 500-stranové čarodejnícke príbehy Harryho Pottera išli kníhkupcom veľmi dobre na odbyt. Viaceré výskumy však preukazujú, že deti a mládež uprednostňujú vo voľnom čase televíziu, počítačové hry, prípadne internet pred knihami. Cieľom občianskeho združenia Orava, v ktorom sa angažujú najmä učitelia a iní priaznivci pedagogického prostredia, je hľadať a v živote škôl uplatňovať nové vyučovacie postupy. Zdôrazňovať rozvoj schopností detí spájať naučené so skúsenosťou, nehromadiť vedomosti ako v encyklopédii či na nejakom cédečku, ale využívať ich na tvorivé prenikanie do praktického života. Jedným z kľúčov k takémuto formovaniu detskej mysle je čítanie a najprirodzenejšie je k nemu priťahovať čítaním rozprávok už od najútlejšieho veku. O tom bola aj komentovaná vyučovacia hodina pre učiteľky z materských a základných škôl v rámci čitateľskej konferencie.