REGIÓN. Súkromná zdravotná poisťovňa už po dvanásty raz predstavila rebríček nemocníc postavený na základe hodnotení viac ako 6300 pacientov.
Priemerná dosiahnutá známka 1,66 naznačuje, že v porovnaní s minulým rokom udeľovali pacienti podobné známky.
Partizánske v rebríčku kleslo

Hodnoteniu sa nevyhli ani všeobecné nemocnice z nášho regiónu. Zo 44 nemocníc v kategórii skončila nemocnica v Bánovciach nad Bebravou na desiatom mieste, topoľčianska na 35. a nemocnica v Partizánskom obsadila 36. priečku.
Hovorca Svetu zdravia Tomáš Kráľ na margo výsledkov nemocníc v Topoľčanoch a Partizánskom uviedol, že spoločnosť víta akúkoľvek snahu objektívne porovnávať nemocnice na Slovensku, no zároveň poznamenal, že prieskumy spokojnosti v prípade regionálnych nemocníc reprezentujú iba malú vzorku pacientov.
„Partizánska nemocnica v prieskume zdravotnej poisťovne Dôvera oproti minulému roku klesla z 12 miesta na 36. Dva roky predtým sa umiestnila vždy v prvej polovici. Sme presvedčení, že kvalita zdravotnej starostlivosti, prístupu personálu alebo samotného prostredia sa nezhoršila. Uvedomujeme si, že časť pacientov môže horšie vnímať dlhšie čakacie lehoty na niektoré výkony, v ktorých nemocnica musí suplovať kapacitný výpadok z okolitých pracovísk (interné alebo neurologické oddelenia). Keďže však nemocnica nedisponuje presnými dátami z týchto prieskumov, presné príčiny horšieho umiestnenia sú iba v rovine hypotéz,“ uviedol Tomáš Kráľ s tým, že v interných prieskumoch dosahuje Partizánske jemne nadpriemerné hodnoty v rámci siete nemocníc.
Zaujímavé bude sledovať budúcoročné hodnotenie
Pri topoľčianskej nemocnici je situácia o trochu komplikovanejšia, keďže prevádzkovateľ obdobnými dátami zatiaľ nedisponuje. Horšie umiestnenie v rebríčku v porovnaní s rokom 2016 podľa Kráľa reálne reprezentuje obdobie, kedy nemocnica a hlavne jej zamestnanci nemali istotu ohľadom svojej ďalšej perspektívy. Nemocnica totižto minulý rok prešla pod nového prevádzkovateľa, no schvaľovanie celej transakcie trvalo veľmi dlho.
„Pozitívne však je, že sa podarilo stabilizovať personálnu situáciu a naštartovať rozvojový investičný plán nemocnice. Veríme, že pacienti cítia postupné zmeny už dnes, čo sa pozitívne pretaví do výsledkov budúcich prieskumov,“ dodal Kráľ.
Štandardne najvyššie známky boli udeľované personálu za jeho starostlivosť, nasleduje spokojnosť s informovanosťou pacientov. Najprísnejšieho hodnotenie opäť dostala spokojnosť s takzvanými hotelovými službami, teda s jedlom, s ubytovaním a upratovaním. Žiadny z oslovených pacientov nehodnotil odbornosť lekárov alebo použité liečebné metódy. Avšak kvalitu ubytovania, prístup personálu a stav po prepustení vie dobre posúdiť každý pacient.
Spomedzi fakultných nemocníc získala najlepšie hodnotenie Detská fakultná nemocnica v Banskej Bystrici, medzi všeobecnými získala najvyššiu známku Nemocnica sv. Michala v Bratislave, v kategórii špecializovaných zdravotníckych zariadení je na prvom mieste Onkologický ústav sv. Alžbety. Z ostatných zdravotníckych zariadení je na prvom mieste špecializovaná rehabilitačná nemocnica v Dunajskej Lužnej.