ovať dojem, že topoľčiansky pivovar je imúnny proti konkurencii, proti trhovým otrasom. Mohli by ste povedať, čo viedlo väčšinových akcionárov k rozhodnutiu predať svoje akcie konkurencii? Naše rozhodnutie je reakciou na vývoj slovenského trhu s pivom. Odpovede na ďalšie otázky poskytol: Nigel Fairbrass, Head of Media Relations, SABMiller plc. V dohode je niekoľko poistiek, predovšetkým postupný, konkrétnym harmonogramom stanovený predaj podielov. Možno predpokladať, že budúci majiteľ by mal splniť nejaké podmienky i predpoklady. Možno o nich hovoriť na verejnosti? Ak áno, aké sú? Bohužiaľ, nemôžeme informovať o detailoch tohto procesu, keďže celú transakciu musí ešte schváliť Protimonopolným úrad. Môžeme však potvrdiť, že SABMiller plánuje rozšíriť úspech značky Topvar ako celoslovenskej značky a zároveň významne investovať do samotného pivovaru a jeho zamestnancov prostredníctvom ich školenia a podpory kariérneho rozvoja, aby tento cieľ dosiahol. SABMiller taktiež zachová tradíciu spoločnosti Topvar prostredníctvom širokej podpory lokálnej komunity v regióne Topoľčian. Okrem stanoviska Protimonopolného úradu SR je dôležitý aj postoj menšinových akcionárov. Aká je alebo bude ponuka za jednu akciu, sa asi v tejto chvíli nedozvieme. Väčšinoví i menšinoví akcionári budú predávať za rovnakú cenu? Bohužiaľ, nemôžeme informovať o detailoch tohto procesu, keďže celú transakciu musí ešte schváliť Protimonopolným úradom. Minoritným akcionárom bude v nasledujúcich dňoch predložená konkrétna ponuka, takže budú informovaní o jej špecifikách. Z naznačeného harmonogramu „preberania“ akcií Topvaru, a. s., možno usudzovať, že jestvuje aj predstava o odkúpení 15-percentného podielu mesta Topoľčany. Je o tom nejaká osobitná dohoda? SABMiller plánuje osloviť všetkých minoritných akcionárov s konkrétnou ponukou tak, ako to predpokladá štruktúra celého procesu. Táto ponuka bude prezentovaná v nasledujúcich dňoch.