než určoval harmonogram. A to sme mali pred sebou prekládku hádam všetkých inžinierskych sietí, aké si možno predstaviť,“ dodáva. Prekladali plynové potrubie, káble vysokého i nízkeho elektrického napätia, kanalizáciu i televízny kábel. Bola to jedna zo „splátok“ výhody zaujímavého pozemku uprostred obytných domov. Teraz je už hrubá stavba pod strechou, presnejšie pod krovom. Prví zákazníci by mali vojsť do smoobsluhy na tisícke štvorcových metrov už v júni. „Pracujeme v sobou i v nedeľu,“ komentuje J. Kišac rýchly rast stavby. Ako prijímajú stavbu ľudia bývajúci v okolitých domoch, ktorí vlani ostro protestovali proti supermarketu? „Pokojne a rozvážne, niektorí sa u nás aj zamestnali. Chceme našich dočasných susedov aj touto cestou požiadať o pár týždňov strpenia našich strojov a stavebného ruchu,“ odpovedá stavbyvedúci. Súčasne s obchodnou budovou vzniká aj parkovisko pre 136 áut. Okolo jediného topoľčianskeho kruhového objazdu tak vznikne pre nakupujúcich ďalší komfortný priestor. Hlavným dodávateľom 46-miliónovej stavby je bratislavská spoločnosť Draft, ktorá využíva služby viacerých tunajších subdodávateľov, najmä majiteľov ťažkých mechanizmov. Najväčší je Agrostav Topoľčany. Na stavbe pracuje priemerne 40 ľudí v závislosti od konkrétnej fázy vystavby. „Dodávame stavbu na kľúč,“ zapája sa do rozhovoru hlavný stavbyvedúci Juraj Mikuláš, ktorý už staval obchody Lidl v Skalici i v Bratislave, „už si môžu zákazníci hotovať korunky, lebo ďalšia ponuka potravinárskych a drogistických tovarov bude čoskoro k dispozícii. Niekoľkí ľudia nájdu v novom obchode pracovnú príležitosť.“