Do knižnice opäť vstúpili Apponyiovci

Ožili historické postavy

Divallo Tesáre odohralo počas dvoch večerov celkom desať predstavení pre 552 návštevníkov.Divallo Tesáre odohralo počas dvoch večerov celkom desať predstavení pre 552 návštevníkov.

OPONICE. V Apponyiovskej knižnici, mysterióznej trinástej komnate oponického kaštieľa, vystúpili historické postavy z obrazov. Po niekoľkoročnej pauze sa totiž Slovenská národná knižnica v spolupráci so Chateau Appony vrátila k nočným prehliadkam. O ich príťažlivosti pritom svedčí aj fakt, že počas dvoch večerov jej prah prekročilo vyše 550 návštevníkov.

Ožili historické postavy

Prečítajte si tiež Čo zaznelo po turnaji? Čítajte 

Lákadlom však nebola len tajomná atmosféra, ale tiež zdramatizovaný príbeh, ktorý im pred očami rozvinulo Divallo Tesáre. „Tentoraz sme sa zamerali na jej vznik – to znamená, kto ju založil a ako sa vôbec dostala do týchto priestorov.

SkryťVypnúť reklamu

A skončili sme posledným majiteľom z rodu Apponyiovcov, ktorý ju vlastnil, pričom sme načrtli jeho tragický životný príbeh,“ uviedol správca Apponyiovskej knižnice Ondrej Šomodi. Henricha, ako dodal na vysvetlenie, totiž poľovačky, potulky po svete a bohémsky spôsob života priviedli na mizinu.
Keď mu v roku 1935 celý majetok zhabala banka, neuniesol to „a našli ho mŕtveho na hotelovej izbe v Berlíne, kde podľa všetkého spáchal samovraždu.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6AAH na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Topoľčany

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 946
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 6 423
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 6 365
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 117
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 233
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 800
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 621
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 297
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Topoľčany a Partizánske - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Topoľčany

Zlatica Halmová - Držiteľka mimoriadneho ocenenia Biele srdce 2025.

Ocenenie za celoživotné dielo patrí Zlatici Halmovej.


2
Vlaková patrola ZSSK na Rušňoparáde 2025.

Spoločné rodinné výlety, detská fantázia rozbehnutá na plné obrátky a zážitky, na ktoré sa nezabúda.


Barbora Balážová

V mixe so Samuelom Arpášom sú už ale z hry von.


V diskusii sa venovali bývaniu v okolí veľkých miest.

Za dvojizbové byty vo veľkých mestách kúpite domy v okolí.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu