TOPOĽČANY.Uplynulý týždeň vystavili školy žiakom i študentom vizitku ich práce za päť ostatných mesiacov. Vysvedčenie, ktoré si z rúk triednych učiteľov prevzali, však bolo tentoraz iné.
A v trochu odlišnej situácii než bežne boli tiež pedagógovia. Spávať im nedal systém hodnotenia. Usmernenie ministerstva školstva (MŠ) im totiž počas prerušeného vyučovania neodporúčalo hodnotiť žiakov na základe testov a písomných skúšok. Podklady na známky tak mali získať najmä z projektov, riešení komplexných úloh či samostatných praktických prác spracovaných žiakmi počas domácej prípravy. Navyše, keďže pri vysvedčeniach ministerstvo nevydalo jednoznačný pokyn, dilema „nehodnotiť“, „oznámkovať“, „slovne ohodnotiť“ alebo kombinácia posledných oboch, tak ostala na riaditeľoch škôl. „Pôvodne sme uvažovali nad tým, že všetky predmety dáme „absolvoval“, prípadne „neabsolvoval“, pokiaľ sa žiak z nejakých dôvodov výučby nezúčastnil. Avšak to ministerstvo neodporúčalo. Iba na výchovné predmety,“ opísala situáciu riaditeľka ZŠ na Tribečkej ulici Anna Krajčíková.