Podľa útvaru projekt vypracovaný SSC je potenciálne prínosný, ale štúdia uskutočniteľnosti obsahuje nedostatky. Pre tie útvar nedokáže zaujať stanovisko k efektívnosti investícií na ceste I/64, ktorá vedie zastavaným územím a podľa meraní SSC je v zlom technickom stave. Ako ďalej informoval útvar prostredníctvom sociálnych sietí, najviac vozidiel jazdí v Prievidzi (18-tisíc denne) a cez obce pri Žiline (13-tisíc denne).

Útvar hodnoty za peniaze hodnotí modernizáciu za 188 miliónov eur a nové úseky ciest za najviac 505 miliónov eur. Podľa útvaru počas procesu hodnotenia SSC znížila pôvodný odhad nákladov na nové cesty (1,1 miliárd eur) o 600 miliónov eur. „Na základe štúdie SSC nie je možné povedať, ako najefektívnejšie zlepšiť dopravu na tejto ceste. Dôvodom sú vážne chyby v dopravnom modeli a v analýze nákladov a prínosov. Navrhujeme ich prepracovať,“ konštatuje úrad vo svojom stanovisku.
Štúdia uskutočniteľnosti modernizácie 105 kilometrovej cesty I/64 hodnotila modernizácie a rekonštrukcie ciest za 188 miliónov eur, ako aj nové cesty, ktorých náklady pôvodne odhadla SSC na 1,1 miliardy eur. Jedná sa o úsek, ktorý začína pri obci Rajčany a pokračuje cez Partizánske, Nováky, Prievidzu a Rajec do Žiliny.

SSC je rozpočtová organizácia zriadená rezortom dopravy a výstavby. Medzi jej odborné činnosti patrí okrem iného investičná príprava a výstavba ciest I. triedy, správa a údržba ciest I. triedy, centrálna technická evidencia ciest, určovanie trás pre prepravu nadmerných a nadrozmerných nákladov, hospodárenie s vozovkami a mostami, sčítanie dopravy či bezpečnosť cestnej premávky. Vykonáva aj koordináciu a kontrolu pri zabezpečovaní projektovej dokumentácie pre územné rozhodnutia a stavebné povolenia cestných stavieb či zaraďovaní cestných stavieb do plánu prípravy a výstavby ciest.