Ide o prípady, kedy páchateľ prostredníctvom aplikácie WhatsApp kontaktuje predávajúceho, ktorý uverejnil inzerát na inzertnom portáli a prejaví záujem o kúpu tovaru, kde predávajúcemu uvedie, že za tovar zaplatí prostredníctvom Slovenskej pošty (prípadne prostredníctvom kuriérskej spoločnosti).

Za týmto účelom mu zašle odkaz na údajnú stránku Slovenskej pošty (resp. kuriérskej spoločnosti), ktorá je vytvorená páchateľom, a je teda falošná, pričom po otvorení uvedeného odkazu sa predávajúcemu otvorí web stránka, kde je vyzvaný, aby za účelom prijatia platby zadal údaje svojej platobnej karty, vrátane bezpečnostného kódu (trojmiestny CVV/CVC kód). Po zadaní uvedených údajov získa páchateľ prístup k údajom platobnej karty a môže vykonávať platobné operácie.
Páchateľ vo všetkých prípadoch odmieta hlasovú komunikáciu s predávajúcim (napr. mu uvádza, že nemôže telefonovať lebo je v práci a pod.), prebieha teda len textová komunikácia.

„Buďte obozretní a nezasielajte číslo vašej platobnej karty s CVC kódom nikomu, páchateľ si tak môže vytvoriť prístup k vašim finančným prostriedkom,“ vyzýva Polícia vo svojej správe.