TOPOĽČANY. Podľa údajov Štatistického úradu Slovenskej republiky k 13. marcu tohto roku zastáva nábytok, bytové zariadenie a bežná údržba domácnosti spolu s rekreáciou a kultúrou štvrtú priečku na rebríčku výdavkov domácností na Slovensku.
Najviac, 27,5 percent výdavkov, občania minú za bývanie, vodu, elektrinu, plyn a iné palivá. Sedem percent z celkových výdavkov putuje práve do bytového zariadenia. Pomerne málo, len 1,5 percenta, dávajú slovenské domácnosti na vzdelávanie.

Dopyt na trhu
Známy topoľčiansky výrobca nábytku nezaznamenal počas koronakrízy výrazný pokles dopytu, poukazuje na trh s nehnuteľnosťami a v danom roku počet dokončených bytov.
„Bytová výstavba nám hovorí o tom, že nové byty sa stavajú a zákazníci budú požadovať nové zariadenie kuchyne. Zákazník musí riešiť kuchyňu, lebo tú si neprenesie zo starého domu, čiže aspoň kuchyňa musí byť nábytok, ktorý je v každom dome vždy nový,“ hovorí Petra Podobová, riaditeľka vývoja nábytku v spoločnosti Decodom.
V článku sa dočítate aj:
- ako sa do cien nábytku premietla inflácia a pandémia,
- či nastali problémy s dodávateľmi,
- v akej miere sa export nábytku podieľa na tržbách slovenského výrobcu,
- ktorá krajina dováža na Slovensko najviac kuchýň,
- kto je novým generálnym riaditeľom firmy,
- ktorým zahraničným výrobcom sa chce Decodom inšpirovať,
- či budú prijímať nových zamestnancov,
- ako spolupracujú s SOŠ drevárskou Topoľčany?
Podľa marketingového manažéra firmy atakuje počet dokončených bytov ročne hranicu 20-tisíc. Spolu s rodinnými domami a ďalšími rekonštrukciami sa konečné číslo dopytu po kuchyniach za rok vyšplhá na 40 000 kuchynských jednotiek.