V Topoľčanoch pribudne radarová kontrola na týchto semaforoch. Pokuta vám príde domov

Pozrite si umiestnenie radarov v Topoľčanoch, Partizánskom a Bánovciach.

Policajtov s radarmi by mali v značnej miere nahradiť stacionárne radary. Policajtov s radarmi by mali v značnej miere nahradiť stacionárne radary. (Zdroj: TASR)

TOPOĽČANY / PARTIZÁNSKE / BÁNOVCE NAD BEBRAVOU. Na slovenských cestách pribudne takmer 300 stacionárnych radarov.

V topoľčianskom okrese ich osadia sedem, v okrese Bánovce nad Bebravou tri a v okolí Partizánskeho budú dodržiavanie rýchlosti sledovať dva radary.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Investícia za viac ako 30 miliónov

Ministerstvo vnútra plánuje do projektu Automatizácie systému odhaľovania porušení pravidiel cestnej premávky investovať z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti 31,7 miliónov eur. Priemerne 300 tisíc eur predstavujú ďalšie odhadované náklady na prevádzku systému počas nasledujúcich desiatich rokov.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si aj: NAKA zasahovala v Topoľčanoch. Sedem osôb obvinili z korupcie pri prihlasovaní vozidiel Čítajte 

Zámer predpokladá nákup 279 cestných rýchlomerov a radarov. Policajti si od projektu sľubujú pokles nehodovosti a úsporu na nákladoch prevádzky súčasného riešenia. Uvoľnia sa kapacity polície i úradníkov, ktorí dopravné prehrešky riešia.

Podmienky umiestnenia radarov

Umiestnenie jednotlivých radarov vložili so rúk krajských a okresných dopravných inšpektorátov. Z dôvodu úspory času a finančných prostriedkov zatiaľ vylúčili lokality bez priamej dostupnosti elektriny a vhodného zariadenia na osadenie prístrojov.

Pri výbere cestných úsekov a typov radarov Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) odporučil inšpektorátom zamerať sa na úseky s najvyššou nehodovosťou a uprednostniť úseky, kde dochádza k ťažkým, často smrteľným nehodám.

Za dôležité považovali i zvolenie vhodného typu radaru v závislosti od príčiny nehôd a zvážiť investíciu do úsekových radarov na úsekoch, kde je nehodovosť rozptýlená na viacero miest. Naopak, bodové radary považujú za efektívne v znižovaní rýchlosti jazdy na rizikových a nehodových miestach.

SkryťVypnúť reklamu

Vyhodnotiť mali i ďalšie faktory, ako blízkosť školy, nemocnice, či zvýšený pohyb chodcov.

Najčastejšie príčiny dopravných nehôd

Štúdia ÚHP realisticky predpokladá, že nasadením stacionárnych radarov klesne počet nehôd o 10-25 %. Pri hľadaní efektívnejšieho spôsobu odhaľovania a objasňovania trestných činov čerpali skúsenosti i z prevádzky rovnakého systému, ktorý už spoľahlivo funguje u našich susedov, v Českej republike.

Najviac radarov je určených na zaznamenávanie prekročenia maximálnej povolenej rýchlosti. To je s 19 % podielom druhou najčastejšou príčinou ťažkých dopravných nehôd na Slovensku.

Najviac dopravných nehôd vzniká z dôvodu nesústredenej jazdy a roztržitých vodičov, ktorý pri šoférovaní neraz využívajú mobilný telefón alebo jedia. Tretie miesto na rebríčku zavinení si drží jazda pod vplyvom alkoholu a iných omamných látok.

SkryťVypnúť reklamu

Policajti si na vybraných križovatkách posvietia i na prejazdy na červenú a nedodržiavanie značky stop. Počet konaní by tak podľa prekladateľa projektu mal stúpnuť z 24-tisíc na 481-tisíc ročne.

Hoci na Slovensku dochádza k poklesu nehodovosti, počet usmrtených a ťažko zranených na slovenských cestách neklesá.

Podľa údajov ministerstva vnútra, za posledných 10 rokov na Slovensku zomrelo pri dopravných nehodách v priemere 241 ľudí ročne a ďalších 6343 bolo zranených z toho viac ako 1000 ťažko.

Na slovenských cestách radary chýbajú

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9QVC na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Topoľčany

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 933
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 054
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 4 497
  4. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 4 057
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 994
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 591
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 340
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 333
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Topoľčany a Partizánske - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Topoľčany

V diskusii sa venovali bývaniu v okolí veľkých miest.

Za dvojizbové byty vo veľkých mestách kúpite domy v okolí.


Jacovce po dlhej dobe strelili na svojej tráve päť gólov.


Futbalový funkcionár OFK Čermany Peter Švec oslavoval 40- ročné jubileum.

V 8. lige zaváhali obaja lídri. Tretie Prašice nastrieľali 14 gólov.


Vizualizácia - Fiesta most

Most, ktorý spájal a opäť bude spájať. Po rokoch, keď slúžil iba na presun chodcov a cyklistov, sa starý železničný most v Trenčíne mení na Fiesta most.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu