Oprava trate za takmer pol miliardy eur postupne pripraví o prácu väčšinu zamestnancov železníc v regióne

Úsek už technicky nevyhovuje normám.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

TOPOĽČANY. Jednokoľajovú, neelektrifikovanú trať v úseku medzi Prievidzou a Jelšovcami plánujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) už dlhší čas zmodernizovať.

Optimalizácia železničnej trate, ktorú denne využíva približne 4000 ľudí, podľa odhadov správcu vyjde na 479 miliónov eur bez DPH. Financovať ju chce kombinovane príspevkom zo štátneho rozpočtu, z vlastných zdrojov a fondov Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchlejšia jazda

Zariadenia železničnej infraštruktúry sú zastarané a mnohé po dobe svojej životnosti. Nevyhovujúci technický stav celého úseku nezodpovedá základným požiadavkám aktuálne platných predpisov a noriem. Prevádzku trate brzdia stále potrebnejšie opravy a údržby.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom zámeru, ktorý spoločnosť predložila orgánom na posúdenie vplyvov na životné prostredie, je trať skvalitniť, zrýchliť železničné spojenie a zvýšiť bezpečnosť pre cestujúcich. Po novom budú vlaky môcť jazdiť maximálnou rýchlosťou až 120 kilometrov za hodinu.

Prečítajte si aj: Keď vidím tabule kúpanie na vlastné nebezpečenstvo mám až zimomriavky, tvrdí plavčík Čítajte 

V rámci optimalizácie na úseku v dĺžke 66,6 kilometrov naplánovali kompletnú rekonštrukciu trate, obnovu a výmenu zabezpečovacích zariadení, digitalizáciu komunikačnej siete, prestavbu i výstavbu nových mostov, nástupísk, a dokonca zrušenie niektorých priecestí a ich náhrada mimoúrovňovými križovaniami.

Bezbariérové nástupištia

Na všetkých staniciach dôjde k zmene usporiadania koľajiska a k výstavbe nových, ostrovných i krajných nástupísk pre cestujúcich.

Najmä starší cestujúci majú dnes problém s vysokým nástupom do vlakov. Podnetom na predstavenie plánov obnovy železníc boli práve sťažnosti na výšku, ktoré sa dostali až do našej redakcie. Nedostatky majú vyriešiť nové, vyššie nástupiská pre výstup a nástup cestujúcich v jednotnej výške, ktoré umožnia bezbariérový prístup. Cestujúci ale musia počkať, kým sa celý projekt podarí zrealizovať.

SkryťVypnúť reklamu

Problémom pre ľudí so zníženou alebo obmedzenou schopnosťou pohybu sú aj momentálne prístupy k železničným staniciam a zástavkám. Zvýšenie bezpečnosti a umožnenie bezkolízneho prístupu vyrieši vybudovanie nových podchodov.

Tie majú v rámci topoľčianskeho a partizánskeho okresu vzniknúť v Koniarovciach, Ludaniciach, Chynoranoch, Veľkých Bieliciach, na zastávke v Partizánskom a vo Veľkých Uherciach a na miestach zrušených železničných priecestí v Topoľčanoch a v Partizánskom.

Nový podchod vznikne ale i v Jelšovciach a niekoľko ich pribudne aj v okrese Prievidza.

Na topoľčianskej železničnej stanici dôjde k úprave existujúceho podchodu popod trať tak, aby umožňoval prístup na jednotlivé nástupištia.

Na miestach, kde je prejazd cez trať umožnený neďalekým prechodom budú niektoré železničné priecestia zrušené bez náhrady.

SkryťVypnúť reklamu

Zo staníc zastávky

Na všetkých staniciach a zastávkach majú pribudnúť hlasové a audiovizuálne informačné zariadenia pre cestujúcich a poplachový systém narušenia doplnený o indikáciu požiaru a kamerový systém.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9UZ2 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Železnice Slovenskej republiky

Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Topoľčany

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 263
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 938
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 014
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 931
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 742
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 565
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 773
  8. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori? 1 762
  1. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  2. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  3. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  4. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  5. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  6. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  7. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 479
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 627
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 770
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 154
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 983
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 654
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 368
  8. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 160
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  2. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  3. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  4. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  5. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  6. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  7. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 479
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 627
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 770
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 154
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 983
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 654
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 368
  8. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 160
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu