Súčasťou reformy je predovšetkým nasmerovať záujem na dieťa. „Vychovávajme vzdelanú, kultúrnu a všestrannú osobnosť. A to si vyžaduje individuálny prístup ku všetkým žiakom – aj k hendikepovaným alebo mimoriadne nadaným,“ povedal M. Fronc. Ďalším princípom je nový prístup k vzdelávaniu, ktorý predstavuje redukciu učiva. Znamená to, že štát stanoví spoločné rámce pre všetky školy – minimum požadovaných vedomostí, ale súčasne dostane každá škola individuálny priestor pre určenie definitívnej podoby učebných osnov. Zárukou konkurencieschopnosti škôl bude nové hodnotenie kvality škôl. Externá forma hodnotenia zabezpečí spravodlivé porovnávanie absolventov základných i stredných škôl (monitor 9, maturita), kvalita a výsledky škôl budú verejne známe a na základe toho si rodič vyberie pre svoje dieťa tú najlepšiu školu.Nový školský zákon o reforme vzdelávania je v súčasnosti takmer vo finálnej podobe, ale predkladať ho v čase politických nepokojov nepovažuje minister školstva za správne: „Nemôžem dopustiť, aby politické šarvátky znepokojovali naše deti, učiteľov a aj rodičov. To, čo teraz potrebujeme na školách, je pokoj. Reforma vzdelávania nie je jednoduchá ani krátkodobá záležitosť. Školy sa na ňu musia pripraviť.“Práve preto sa bude minister školstva v najbližších mesiacoch stretávať s učiteľmi, rodičmi, študentmi, novinármi i zástupcami samosprávy, aby sa predstavy a možnosti o reforme vzdelávania mohli skĺbiť do definitívnej podoby zákona, ktorý bude mať spoločenským konsenzom.