plochu z terajších tisíc na 1 281 m2. Pravda, nie zväčšením obchodnej budovy, ale dispozičnými zmenami v jej vnútri. Háčik je v tom, že k 1000m2 predajnej plochy norma stanovuje vybudovanie do sto parkovacích miest. Teraz ich je 99 a ďalších 36 je zmluvne určených pre obyvateľov okolitých domov. V prípade zamýšľaného rozšírenia predajnej plochy by bolo treba vyčleniť pre zákazníkov Lidl asi 120 parkovacích miest, čiže „ubrať“ z tých zmluvne dojednaných tridsiatich šiestich. O takúto zmenu územného plánu Topoľčian požiadala podľa slov zástupcu primátora Jána Emilu spoločnosť Lidl na svoje náklady. J. Emila prítomnosť predajne Lidl v Topoľčanoch podporoval, no s týmto „trikom“ investora nemieni súhlasiť. „Ako poslanec za túto časť mesta s takýmto návrhom principiálne nesúhlasím a budem sa zasadzovať o to, aby pri schvaľovaní novej verzie územného plánu neprešiel,“ vyhlasuje viceprimátor. Ďalšie dva aktuálne doplnky územného plánu v istom zmysle súvisia s investíciou Lidl. V čase jej schvaľovania vznikol verejný prísľub, že mesto vybuduje na voľnej ploche medzi riekou a Sídliskom juh rekreačno-športovú zónu, ktorá bude v prvej etape stáť približne sedem miliónov korún, čiže asi polovicu sumy zinkasovanej od spoločnosti Lidl. Jej atraktívna štúdia je už na svete, dokonca aj v rozpočte na tento rok sa ráta s výdavkami na prvú fázu budovania zóny, lenže z peňazí získaných zo štrukturálnych fondov EÚ. Tie sú však zatiaľ dosť neisté. „Počkáme, ako naša požiadavka obstojí v Bruseli, bolo by škoda nepokúsiť sa o dotácie z európskych štrukturálnych fondov,“ hovorí J. Emila a dodáva, „v prípade neúspechu použijeme prostriedky získané predajom pozemku pod predajňou Lidl. Napokon, určité stavebné práce, presnejšie navážka zeminy a zvyškového materiálu, slúžiaceho ako základ budúceho amfiteátra sa už začala.“ Rekreačno-športový areál má okrem jednoduchého amfiteátra obsahovať aj hracie plochy pre deti, mládež a dospelých. Na svoje si prídu aj skateboardisti, ktorým sa hodlá vybudovať veľká rovná plocha, a cyklotrialisti, ktorí sa dočkajú svojej vytúženej cyklodráhy. Súčasťou tohto areálu majú byť aj miniatúry významných stredovekých stavieb v našom regióne. Tieto zámery majú dlhodobejší charakter, ale urbanistický projekt takého rozsahu si žiada svoj čas a už dnes sa predstavitelia mesta musia s ním zaoberať.