Bohatá skúsenosť s touto agendou napomohla, že v 15 prípadoch sa podarilo odstrániť spory na pôde útvaru hlavného kontrolóra mesta, zvyšné tri boli predmetom správneho konania na Obvodnom úrade MV SR v Topoľčanoch. Správa o prijatých a vybavených sťažnostiach, ktorú kontrolný útvar magistrátu predložil poslancom na októbrovom riadnom zasadnutí starostlivo uvádza obsah každej sťažnosti, účastníkov sporu i výsledok riešenia sťažnosti. Tridsaťštyri sťažností sa ukázalo opodstatnených. Sympatické je, že len štyri podania boli anonymné.Naznačuje to, že dôveryhodnosť mestského úradu, konkrétne jeho kontrolného úradu je v očiach občanov veľmi solídna. Napokon vysoká miera dohodou a zmierením uzatvorených, najmä susedských sporov a nedorozumení hovorí o tom, že sprostredkovateľská osobná účasť úradníkov je účinná. Predmetom dvoch petícií, v ktorých sa občania obrátili na MsÚ v Topoľčanoch boli mestské kompetencie v školskej agende, resp. odpadové hospodárstvo. V prvej protestovali občania proti obmedzeniu počtu prvákov v tomto školskom roku na ZŠ na Tribečskej ulici. Na základe petície mestské zastupiteľstvo zmenilo všeobecne záväzné nariadenie, ktoré upravuje jeho právomoci v regulácii počtu žiakov. „Petícia o odpadoch“ nespĺňala náležitosti petície podľa zákona, preto ju útvar kontroly posudzoval ako sťažnosť, v ktorej 12 občanov nesúhlasilo s výškou poplatku za komunálny odpad. MsÚ pripravil informáciu o spôsobe určovania poplatku a poslal ju osobe v sťažnosti uvedenej ako kontaktná. List sa vrátil na úrad ako nevyzdvihnutý. Okrem frekventovaných susedských sporov si občania sťažovali na riaditeľov školských zariadení, na neriešenie ich bytových požiadaviek, na znečisťovanie životného prostredia.
Autor: vš