yticou kvetov, aby jej zablahoželal. Bol to riaditeľ hypermarketu Peter Koubek, ktorý prišiel pozdraviť a poďakovať 1 111 111. zákazníčke za spotrebiteľskú dôveru.
Z ostatných zákazníkov zaujatých vlastným nákupom, túto udalosť sotva niekto zaznamenal. Veď v sekcii Hračkovo prebiehal práve koncert víťazov súťaže Superstar ZŠ sv. dona Bosca, na hlavnom móle chovanci Detského domova z Topoľčian, nad ktorým má Tesco istý druh patronátu, prednášali valašské betlehemské veršovačky a piesne, medzi regálmi sa pohyboval Mikuláš s berlou a bielou bradou, jedna veľká stena v predajni bola obložená mikulášskymi kresbami topoľčianskych škôlkarov a školákov...
„Nechcel som z tohto robiť žiaden marketing,“ hovorí riaditeľ P. Koubek, „ale keď sa ukázalo, že miliónty zákazník prišiel skôr než sme očakávali, tak sme si povedali, že pri prvom výročí hypermarketu Tesco v Topoľčanoch, má číslica 1 111 111 svoje kúzlo a vybrali sme si ju za symbolickú.“
Decembrové predsviatočné dni a obchody majú k sebe bližšie než si v niektorej tichej chvíľke prajeme. Sviatočné očakávania si však nemožno dnes bez nákupov ani predstaviť. „Zákazníci sa správajú trhovejšie,“ vyslovuje svoju manažérsku skúsenosť P. Koubek, „dávajú si na výbere tovaru viac záležať, sú prieberčivejší, ale taká je logika nárokov a reakcia na rozrastajúcu sa ponuku. O to som však radšej, že v našom hypermarkete ich neubúda, skôr naopak.“
Stačí sa pozrieť na večerné parkovisko, nakuknúť medzi police, chvíľu sledovať obsah nákupných vozíkov. Pohodlne bez nervozity si jedni robia prieskum, porovnávajú, iní sa už rozhodli, veď Vianoce sú už naozaj pred dverami.