Topoľčianske pivo v olympijskom Slovenskom dome

Topoľčiansky pivovar netreba Topoľčancom a ľuďom žijúcim v okolí podrobnejšie predstavovať. Zastáva v regióne dôležité postavenie, pretože sa podieľa na zamestnanosti občanov. O pive, patriotizme i zimnej olympiáde sme sa zhovárali s marketingovým riadite

ľom Topvaru, a. s., Topoľčany Jozefom Nemcom.
Dozvedeli sme sa, že 19. januára dostane topoľčiansky pivovar zlatú medailu Slovak Gold za pivo Patriot. Ktoré z ocenení - lebo ich už máte niekoľko - si najviac považujete?
- Všetky zlaté medaily Slovak Gold za nadštandardnú kvalitu výrobkov pivovaru potvrdzujú, že pivári z Tovaru vyrábajú kvalitné pivo, ktoré získava vavríny doma aj v zahraničí. Zlatá medaila za pivo Patriot, ktorú prevezme generálny riaditeľ Peter Vendelin 19.januára, dáva dôkaz o tom, že u nás je kvalita na čele hodnôt. Veď pivo sa varí pre pohodu a potešenie zákazníkov – konzumentov, na čo v Topvare myslíme najviac.
Blíži sa zimná olympiáda a Topvar budú piť i športovci v Slovenskom dome. To je tiež pekný úspech…
- O kvalite piva Topvar sa presvedčili už aj účastníci olympiád v Nagáne, Lillehammeri, Sydney, SL City, Aténach, kde si návštevníci Slovenského domu mohli okrem ďalších špecialít vychutnať aj dobré slovenské pivo. Na základe dobrých skúseností a záujmu sa pivo Topvar bude čapovať tiež v Slovenskom dome na tohtoročnej zimnej olympiáde v Turíne, čo je určite veľkým vyznamenaním nielen pre pivovarníkov, veď okrem športovcov z okresu Topoľčany bude Slovensko nepriamo reprezentovať aj topoľčianske pivo.
V poslednom čase sa na Slovensko tlačia českí výrobcovia piva. Ako to cítite na predaji a ako sa snažíte zvládať túto konkurenciu?
- Českí výrobcovia piva majú uľahčenú situáciu kvôli nižšej spotrebnej dani na pivo. V ČR je spotrebná daň v súlade s predpismi EÚ - po prepočte na Sk asi 350 Sk na hektoliter, v Nemecku 370 Sk a na Slovensku až 600 Sk, čo je ďaleko viac ako to požadovala EÚ. Od zavedenia tejto vysokej spotrebnej dane to majú slovenskí pivovarníci ťažšie ako v susedných pivárskych krajinách. V Čechách bol rok 2005 aj napriek nie najteplejšiemu letu rekordným vo výrobe a predaji piva. Naopak, na Slovensku bola výroba a predaj piva najhoršími! Slovenská vláda by mala dbať na rozvoj a nie na deštrukciu výroby, veď vysoké dane zvýšili nielen ceny energie, ale aj potravín a nápojov. Naopak, platy sa úmerne „cenám“, ktoré sú už prakticky európske, nezvyšujú a tvoria asi 20 percent z priemeru platov vo vyspelých krajinách EÚ - napríklad ceny potravín, pohonných hmôt a iných denných potrieb tvoria až 90 percent z priemeru vyspelých krajín EÚ a to je veľký úder pre slovenských občanov a ich životnú úroveň.
V Topoľčanoch a okolí hádam neexistuje väčšie podujatie alebo akcia, na ktorej by chýbalo vaše pivo. Názov piva Patriot teda zrejme nie je náhodný, alebo vás ovplynilo niečo iné pri jeho výbere?
- Pivo Patriot sme zaviedli na trh na základe prieskumu trhu a požiadaviek náročných konzumentov. Názov Patriot vznikol na základe viacerých marketingových návrhov a domnievam sa, že ho prijali aj zákazníci, veď toto pivo patrí hlavne Topoľčancom a vlastne aj skalným vyznavačom Tovaru – patriotstvom po celom Slovensku.
Kde všade (okrem Slovenska) môžu ľudia „naraziť“ na topoľčianske pivo?
- Topoľčianske pivo nájdete v mnohých krajinách sveta, ale hlavne v Česku, Nemecku, Maďarsku, Poľsku, USA, Kanade, Austrálii, Taliansku, Anglicku, Litve, Švédsku, Srbsku, Chorvátsku, Mongolsku.
Zmenilo sa niečo po predaji pivovaru Juhoafričanom v máji minulého roka?
- Túto otázku nebudem komentovať, všetko je v riešení protimonopolného úradu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Autor: Zhovárala sa Miriam MARTIŠKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Topoľčany

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 402
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 920
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 134
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 941
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 792
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 833
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 190
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva 1 575
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Titul? Nie je to veľmi pravdepodobné.


8. máj

Areál s vyše 170-metrovými stožiarmi je ekonomickou príťažou.


7 h

Slovenského skialpinistu privítala cigarová vôňa dymu.


20 h

František Feja je inšpirácia pre všetkých.


Eliška Veselovská a 1 ďalší 7. máj

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu