existuje adekvátne autobusové spojenie. Prakticky hneď odo dňa zrušenia sa objavila na staniciach aj petícia proti zrušeniu. Tlačový odbor ZSSK potvrdil, že počas dňa otvorených dverí na stanici v Trenčíne (podobné stretnutia sa odohrali v týchto dňoch na celom Slovensku) sa jednalo práve o vlaku Os 5409, teda o zrušenom spoji. „Po vzájomnej konzultácii o frekvencii a možnosti cestovania však došlo len k potvrdeniu nami zistených údajov aj zo strany cestujúcich,“ reagoval odbor na otázku MY Dneška, či traťoví manažéri zaznamenali pripomienky o „chynoriansko-trenčianskom“ vlaku.
K možnosti obnovenia vlaku sa vyjadrila železnica takto: „ZSSK zohľadňuje každý názor, ktorý vplýva na skladbu grafikonu vlakovej dopravy. Je však nútená dodržiavať zároveň ekonomické pravidlá a podmienky dopravného trhu. V septembri 2005 sme vyšli takejto iniciatíve v ústrety, skúsenosti a výsledky však ukázali, že využívanie vlaku je nízke. Pokiaľ nedôjde k takým zmenám (napríklad rast zamestnanosti), ktoré by zmenili mobilitu obyvateľstva v danom časovom období, nepredpokladáme obnovenie uvedeného spojenia.“
Zdôvodnenie hovorcu Miloša Čikovského naráža na fakt, že spoj ešte pred pol rokom premával iba počas víkendov a štátnych sviatkov, ale na podnet občanov sa zaviedol aj v pracovných dňoch. Využívali ho však vraj iba ľudia, ktorí sa chceli dostať z Chynorian do Bánoviec nad Bebravou bez prestupovania. Argumenty a rozbor železníc bol akceptovaný Trenčianskym samosprávnym krajom.