Detský čin roka po siedmy raz

Aj tento rok, už po siedmy raz prichádza do základných škôl výzva, aby sa deti zapojili do projektu Detský čin roka 2006. Deti môžu napísať o svojom dobrom skutku, alebo o skutku svojho rovesníka, ktorý si všimli a chceli by ho oceniť.

Za dobrý skutok sa považuje každý detský čin, ktorý niekto urobil s dobrým úmyslom a priniesol kladnú hodnotu. Nie sú to teda iba veľké činy ako záchrana života, ale aj každodenné drobné prejavy detí vnášajúce do života priateľstvo, lásku a porozumenie. Stalo sa už tradíciou, že sa kolektívy detí dohodnú a uskutočnia svoj spoločný dobrý skutok. Schopnosť spojiť sily pri konaní dobra priniesli do života projektu samotné deti. Správy o dobrých skutkoch môžu deti posielať do 30. júna 2006.
Po zhromaždení všetkých správ o dobrých skutkoch vyberie odborná skupina 30 z nich ako nominácie na ocenenie a predložia ich detskej porote, teda žiakom všetkých slovenských škôl, aby o nich hlasovali. Deti prideľujú svoj hlas skutkom, ktoré podľa svojho uváženia pokladajú za hodné ocenenia. Z ich hlasovania vzídu víťazi v šiestich kategóriách.
Dobrými skutkami, ktoré deti vykonajú, podporujú svojich znevýhodnených rovesníkov. Tým, že sa žiaci zapoja do projektu Detský čin roka, vyjadrujú svoju spolupatričnosť. Každý hlas školáka predstavuje jednu symbolickú korunu. Spoločnosť Whirpool, ktorá je iniciátorom a sponzorom projektu, pridá k detským hlasom – korunkám svoj príspevok a venuje ho v podobe domácich spotrebičov patronátnym inštitúciám. Vďaka citlivosti a spolupatričnosti detí získalo vlani päť profesionálnych rodín, detský domov, domov sociálnych služieb a krízové centrum spotrebiče v hodnote 130-tisíc slovenských korún.
Doterajšia podpora za šesť rokov predstavuje 1 660 405 korún. Aj vďaka deťom a ich učiteľom.
Deti môžu svojím dobrým skutkom a hlasovaním v detskej porote zároveň podporiť aj svoju školu. Každá škola, ktorej žiak získa ocenenie Detský čin roka 2006 v niektorej z kategórií, získa školské potreby v hodnote 10-tisíc Sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rd

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Topoľčany

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 327
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 7 144
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 882
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 4 361
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 937
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 216
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 515
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 463
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  2. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  3. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  6. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  7. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 383
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 574
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 497
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 471
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 905
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 134
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 633
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 679
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Topoľčany a Partizánske - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Topoľčany

S. Arpáš a A. Illášová v drese Slovenska

Dvaja odchovanci topoľčianskeho stolného tenisu sa ukázali na majstrovstvách Európy.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


1
Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


Vyšetrenie preverí hustotu kostí.


TASR
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  2. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  3. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  6. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  7. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 383
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 574
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 497
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 471
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 905
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 134
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 633
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 679
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu