Tesco v Slovenskej republike.
Na kúpychtivých a zvedavých návštevníkov bude čakať 240 nákupných vozíkov a košíkov, police sa budú prehýbať pod bohatou ponukou tovarov ako vo všetkých červeno-modrých Tesco Stores. Aj v bánovskom markete budú štandardné podmienky a výbava pohodlného nákupu pre individuálnych zákazníkov, pre rodiny s deťmi i pre telesne hendikepované osoby. Predajná doba bude od 6. do 22. hodiny sedem dní v týždni, čo sa spoločnosti osvedčilo vo všetkých predajných jednotkách rovnakého typu, aká je v Bánovciach.
Na ploche tri tisíc štvorcových metrov budú ponúkať 15-tisíc druhov tovarov od potravín cez kozmetiku, elektroniku,odevy až po knihy a časopisy. Súčasťou obchodnej ponuky budú aj služby v predajniach butikového typu. Tie majú prenajaté miestne firmy a žinostníci.
Popri samozrejmej štandardizácii je bánovské Tesco v porovnaní s ostatnými slovenskými výrazne osobité. Stojí doslova uprostred mesta – dvadsať metrov od dominantnej sochy Ľudovíta Štúra, päťdesiat metrov od kostola i od radnice. Je totiž na mieste v minulom režime nedostavaného odborárskeho závodného klubu.
Na stretnutí s novinármi hovoril primátor mesta Ján Turčan o pochybnostiach, protestoch, ale aj podporných stanoviskách občanov a poslancov mestského zastupiteľstva, ktoré „politickému“ rozhodnutiu o vybudovaní hypermarketu predchádzali.
Kultúrny „hyperdom“ už dávno neprichádzal ako mestská budova a inštitúcia do úvahy. Hlavne pre vysoké stavebné náklady a nezvládnuteľné prípadné prevádzkové náklady. „Dom by sme síce mali, ale na kultúru by už nezostala ani koruna,“ charakterizoval primátor kalkuláciu, od ktorej sa odvíjal súhlas s výstavbou hypermarketu.
Tesco Stores zaplatilo za pozemok 17 miliónov korún a pristúpilo na atypické architektonické riešenie rešpektujúce historické väzby mestského centra. Ján Turčan a s ním aj ostatní predstavitelia mesta sú radi, že zvolili optimálne riešenie chúlostivej situácie. Budú mať z neho prospech nielen obyvatelia okresného mesta, ale aj ľudia z okolitých obcí. Riaditeľ Ľ. Mišík so svojimi spolupracovníkmi ubezpečujú, že sú pripravení vychádzať zákazníkom vo všetkom v ústrety, aby sa radi do nového hypermarketu vracali. Priebeh výstavby, výber zamestnancov, kontakty s mestskými inštitúciami naznačujú, že hypermarket Tesco bude v Bánovciach ako doma. Firemné heslo o približovaní sa k zákazníkovi nie je pre nadnárodnú spoločnosť bezobsažná fráza. Navyše v duchu tradície charitatívnych aktivít sa stala bánovská nezisková organizácia Archa pôsobiaca v sektore služieb zdravotne postihnutým občanom zmluvným partnerom spoločnosti Tesco Stores SR. V deň otvorenia hypermarketu pribudne na jej konto suma 50-tisíc Sk.