Pri kúpe nie práve nejlacnejšieho bicykla a doplnkov k nemu som bol prekvapený a potešený ochotou predávajúceho. No moja radosť trvala len niekoľko mesiacov. Pred nejakým časom mi začalo pukať a praskať v jednom pedáli. A pretože to boli pedále tiež nie z tých obyčajných, ale nášľapné SPD, povedal som si, že zájdem za predajcom, nech sa mi na to pozrie, veď nový bicykel by nemal vydávať žiadne podozrivé zvuky. Aj keď som pomerne trpezlivý človek, keď ma majiteľ predajne odbil po štvrtýkrát tými istými vetami, že nemá čas, lebo mu priviezli nové bicykle, ktoré musí skladať, moja trpezlivosť tým rýchlo skončila. Tie nové bicykle asi nemôžu počkať niekoľko minút, čo by sa mi pozrel na pedále, ktoré sú ešte v záruke. Mám taký dojem, že predajom bicykla končí záujem o zákazníka. Cestou domov som sa zastavil u ďalšieho predajcu, ktorý prevádzkuje aj cykloservis. Tam mi to trvalo len niekoľko sekúnd. Vraj si s tým mojím novým bicyklom mám ísť tam, kde som ho kúpil. Jednoduché a stručné. V dobe, keď by každý mal byť rád, že má prácu a zákazky, niektorí pristupujú k zákazníkovi ako k niekomu, kto len zbytočne otravuje. Ale ja odteraz už nebudem obťažovať týchto pánov. Nikdy do ich predajní a tzv. cyklo-servisov nevkročím. A ak budem čokoľvek potrebovať na bicykel, či už doplnky alebo oblečenie, radšej si zájdem do okolitých miest a tam si u serióznejšieho predajcu nakúpim všetko, čo potrebujem.
Autor: JURAJ JENIS