Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Bezpečnostné dvere im „zabezpečili“ krušné chvíle

Výmena okien, dverí či zatepľovanie – úkony, ktoré si v poslednom čase kvôli šetreniu na energiách necháva objednávať u podnikateľov veľa domácností. Jednou z nich je aj rodina Heleny Trtíkovej z Topoľčian. No v jej prípade sa výmena starých vchodových dv

erí za kvalitnejšie bezpečnostné zmenila na nočnú moru.
„Tak, ako veľa rodín, i my sme sa rozhodli trochu si vynoviť byt. Dali sme si vymeniť plastové okná, vymaľovali sme. Ešte sme mali v pláne vymeniť staré vchodové dvere do bytu za nové, preto som sa vybrala do predajne s bezpečnostnými dverami firmy Toman, ktorá sídli Pod Kalváriou v Topoľčanoch,“ začína svoje rozprávanie pani Trtíková, ktorá si v predajni vybrala z ponuky a čakala, kedy jej ich prídu osadiť. „Najskôr ma zaskočil majiteľ firmy Jozef Toman, keď mi namiesto vybraného modelu dverí viezol iný. Keďže aj tieto dvere sa mi páčili, súhlasila som s ich osadením. Pri objednávke mi povedali, že dvere vymenia za jeden deň, čo však nedodržali. Montáž totiž zabezpečoval „majster“ (zabezpečil ho Jozef Toman), ktorý viac hovoril ako pracoval. Zistil, že zárubne sú o 4 cm užšie ako staré, na čo ho pri vymeriavaní majiteľ firmy neupozornil, preto „majster“ musel zárubne zalievať. Keďže s prácou skončil neskoro večer, celú nasledujúcu noc sme boli bez vchodových dverí! Dohoda bola taká, že „majster“ príde na druhý deň hneď ráno, osadí dvere, spraví zárubne a dlažbu, čiže svoju prácu konečne dokončí. Samozrejme, neprišiel – až po mojich troch telefonátoch v poobedňajších hodinách. Dvere osadil a čakalo nás ďalšie nemilé prekvapenie – boli totiž krivé, dizajn nesedel o 7 mm. Pán Toman preto priniesol iné dvere – paradoxne tie, ktoré som si pôvodne objednala s tým, že určite budú pasovať, no ani tie nepasovali. Moje osadené dvere nakoniec skončili u pána Tomana. Okrem krivosti som uňho reklamovala i poškriabaný lak spolu s poškriabaným zámkom. Keď mi ich doniesol, vysvetľoval mi, že ich rozobrali, takže sú rovné a vymenili na nich doškriabaný zámok. Poškriabaný lak zvnútra zrejme prebehli brúsnym papierom, takže mi ich osadili doškriabané viac ako boli. To som sa už nedokázala ovládať a požadovala som od pána Tomana vrátiť polovicu z vyplatenej ceny dverí. A aby toho nebolo dosť, dozvedela som sa v kľúčovej službe, že kľúče z jednej z dvoch zámok sa nedajú rozmožiť, lebo ide o turecký výrobok, lenže majiteľ mi túto skutočnosť zamlčal. Preto som ho požiadala, aby dal veci do poriadku – čiže tureckú zámku vymenil za slovenskú. Pri mojej otázke o dorobení dlažby a odškodnení za „kvalitné“ bezpečnostné dvere iba zamrmlal, že sa dohodneme. Do dnešného dňa sa tak nestalo, preto som mu poslala oficiálnu reklamáciu a o prípade som informovala i obchodnú inšpekciu,“ dokončila svoju neobyčajnú story Helena Trtíková.
„Majster“ asi domajstroval
Písomnú reklamáciu Jozef Toman naozaj obdržal a počas našej prítomnosti v jeho prevádzke, kde sme si prišli po vyjadrenie, ju mal vyloženú na stole. „Nie je pravda, že som pani Trtíkovej doniesol iný model dverí – ten sedel, iný bol iba odtieň, s ktorým však ona napokon súhlasila. Keď ich nechcela, nemala ich brať,“ vysvetľuje Jozef Toman, ktorý vraj zatiaľ nemal žiadnu reklamáciu. „Výrobca nevyrába dvere sériovo, ale na mieru, preto tie druhé dvere, ktoré som priniesol na výmenu, nepasovali. Chybou bolo, že som si ich vopred nevymeral. Všetky reklamácie, ktoré nám pani Trtíková avizovala, sme odstránili, pretože nešlo o výrobné chyby, dokonca som jej na vlastné náklady kúpil slovenskú „fabku“ a vymenil kľučku za guľu, lebo to tak chcela. Zaujímavé je, že špekulácie z jej strany začali až po vyplatení zákazky. A že sú dvere poškriabané - prečo mi to nepovedala, keď sme ich namontovali? Od nás dvere odišli opravené a nepoškriabané a také ich aj prebrala. V reklamácii žiada vrátiť polovicu z ceny dverí, ale to nepripadá do úvahy, keďže všetky chyby, ktoré nahlásila, sme odstránili. A čo sa týka „majstra“ – ide o živnostníka, ktorý pre nás vykonáva montážne práce na objednávku a za montáž aj zodpovedá. Keď s ním nebola spokojná, navrhol som jej, aby si práce dokončila na vlastné náklady a ja by som jej sumu potom preplatil. Nehovorím, že postup jeho práce bol v tomto prípade správny, to by som klamal, preto zvažujeme, že jeho služby viac nebudeme využívať, lebo to neprospieva dobrému menu našej firmy. Začali sme už zaňho hľadať náhradu, i keď zatiaľ sme na jeho prácu žiadne sťažnosti nemali. Čakali sme na písomné stanovisko pani Trtíkovej a ďalšie kroky, ktoré podnikneme, budú už právneho charakteru,“ dodáva Jozef Toman.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 655
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 430
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 12 656
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 407
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 265
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 776
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 878
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 787
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 691
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 901
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Topoľčany a Partizánske - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Topoľčany

Autobusy budú jazdiť ako cez prázdniny

K zmene režimu dochádza na prímestských linkách, ktoré zabezpečuje prevádzka v Topoľčanoch od pondelka 18. januára 2021.

Aké mená si vybrali rodičia pre svoje deti?

K 31.12. 2020 malo mesto Topoľčany 25 196 obyvateľov. V Topoľčanoch sa narodilo 208 detí, aké dostali mená?

Ruská VHL mu nevyšla, sezónu dohrá v Topoľčanoch. Šimun sa pokúsi o tvrdý reštart

„Táto pandémia mi zruinovala sezónu,“ hovorí odchovanec Topoľčian Eduard Šimun.

Eduard Šimun v drese Topoľčian už stihol odohrať tri zápasy, v ktorých strelil i dva góly.

Odpadu pribúda, cena rastie

Aktuálne schválená sadzba poplatku na rok 2021 je 39,96 €.

Obyvatelia Topoľčian produkujú až príliš veľa odpadu. V rámci Slovenska má mesto najvyššiu produkciu komunálneho odpadu, ktorá dosahuje objem 700 kg na obyvateľa ročne.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Vráble zintenzívnia boj s pandémiou, majú veľa hospitalizovaných v Nitre

Radnica požiadala dobrovoľných hasičov, aby vydezinfikovali autobusové zastávky.

Polícia sa k sankciám za porušenie lockdownu v Nitre nevyjadruje

Kto nemá potrebné doklady, otočia ho a nevpustia do mesta.

Majiteľ pohrebníctva: Nárast úmrtí je taký veľký, aký si za 20 rokov praxe nepamätám

Ivan Fontáni, majiteľ pohrebných služieb Silencia v Martine potvrdil, že úmrtnosť za november a december vzrástla oproti minulému roku o 70%. Nie všetci sú však „covidoví zosnulí“. Chladiace boxy si musia prenajímať v okolitých obciach.

Už ste čítali?