na korún. Pre rok 2006 odsúhlasili poslanci zastupiteľstva z rozpočtu mesta na tieto účely 1,9 milióna korún.
„Pre budúci rok potrebujeme získať z mestského rozpočtu ešte približne sedemsto tisíc korún. S týmito peniazmi budeme vedieť vyriešiť a dokončiť dopravnú situáciu v zmysle projektovej dokumentácie aj s dopravným značením,“ informuje vedúci oddelenia obchodu, dopravy a služieb MsÚ v Bánovciach nad Bebravou Štefan Cidorík.
Vypracovanie projektovej dokumentácie zadalo mesto trenčianskej firme Indos. Projekt rieši dopravnú situáciu na vytipovaných kolíznych miestach v meste. „Predovšetkým ulice Sládkovičova a A. Hlinku sú preťažené. Keďže na týchto uliciach nie je adekvátne riešené dopravné značenie vzhľadom na intenzitu premávky, pristúpili sme k preznačeniu dopravného značenia a vylepšeniu niektorých úsekov, aby sme odbremenili križovatky a znížili možnosť stretov v križovatkách,“ vysvetľuje Cidorík.
Z dôvodu zvýšenej frekvencie prejazdu zásobovacích vozidiel pre obchodné stredisko Tesco bolo treba riešiť križovatku ulíc A. Hlinku a Za valy. Navrhnuté vodorovné dopravné značenie umožňuje plynulé napojenie na križovatku a kruhový objazd smerujúci k obchodnému stredisku. Zároveň čiastočne rieši aj situáciu s premiestnením dvoch ostrovčekov zastávok MHD na Sládkovičovej ulici, ktoré sa posúvajú o 180 metrov ďalej smerom k parku. „Túto situáciu bolo treba riešiť, pretože autobusy MHD zastavovali priamo v radiacich pruhoch pred križovatkou. S premiestnením ostrovčekov súvisí aj následné vydláždenie a osadenie čakárne, aby mal cestujúci pohodlie a mohol ju využiť v prípade nepriaznivého počasia. Je treba presunúť aj dva stĺpy verejného osvetlenia, čo nám spôsobuje menšie problémy. Aby sme nepoškodili káble a nevznikli tak zbytočné náklady, budeme musieť pristúpiť k ručnému rozkopávaniu,“ opisuje situáciu Cidorík.
Samotný projekt zahŕňa aj rozšírenie komunikácie pri SOU odevnom, pretože na križovatke ulíc A. Hlinku a Partizánskej v mieste stretu parkujú po strane vozidlá a úzka vozovka znemožňuje prechod dvoch protiidúcich autobusov naraz. Rozširuje sa aj Ulica 5. apríla, ktorá sa napája na Sládkovičovu. „Na tejto ulici je už vybudovaný po oboch stranách nový chodník a pracuje sa na zábradlí. Ide predovšetkým o to, aby bol chránený chodec a aby miesta prechodu boli čo najužšie a zároveň nadväzoval chodník na chodník,“ dodáva Cidorík. Na Sládkovičovej ulici sa bude riešiť aj statická doprava, možnosť odparkovania vozidiel na ulici vrátane prehodnotenia umiestnenia prechodov pre chodcov.
Realizáciou rekonštrukčných prác na komunikáciách bola poverená firma D.M.K., s r.o. z Banskej Štavnice. Práce začali 19. septembra a predpokladaný termín ukončenia stavebných prác je 16. novembra.
Autor: md