ra Jahnátka i poslanci NR SR a ďalší vzácni hostia. Na tlačovej konferencii sa do diskusie zapojili predstavitelia firmy Decodom, ktorí sa snažili upozorniť na problém ohľadom veľkej vyťaženosti hlavnej cesty pri premyselnom parku, ktorý by mohol vyriešiť podľa ich slov kruhový objazd. Podrobnejšie sme túto tému rozoberali s výrobno-obchodným riaditeľom Romanom Gejdošom, stavebným inžinierom Michalom Beňom a technickým riaditeľom Ľubomírom Chochulom z Decodomu.
„Máme 1 087 zamestnancov, ktorí pracujú vo výrobnom závode na Pílskej ulici, ale aj v areáli obchodného a logistického centra na Bedzianskej ceste v Krušovciach, preto si dobre uvedomujeme, aký význam má bezpečnosť pri práci. Na vlastné náklady sme urobili rôzne opatrenia – nové parkovacie miesta, osadenie zrkadiel v neprehľadných križovatkách, výstražné blikajúce zariadenia v okolí nášho areálu. Z roka na rok sa frekvencia áut v Topoľčanoch zvyšuje a snažíme sa aspoň takto prispieť bezpečnostnými opatreniami, ktoré slúžia všetkým, čiže nielen našim zamestnancom, ale aj ostatným účastníkom cestnej premávky. Záleží nám na rozvoji tohto regiónu, no upozorňujeme na problém, ktorý by mohla spôsobiť neprehľadná situácia pri vstupe do Topoľčian od Krušoviec a ktorý je potrebný riešiť, aby tu nedochádzalo k dopravným kolíziám,“ tvrdí Roman Gejdoš.
Cesta prvej triedy, o ktorej je reč, vraj patrí do prvej desiatky najvyťaženejších komunikácií na Slovensku a aj preto vyzýva Decodom zainteresovaných (mesto Topoľčany, obec Krušovce, investičnú skupinu a štát), aby spoločne našli východisko, ktoré by zohľadnilo bezpečnosť tohto dopravného uzla. „Dopravnú situáciu na týchto miestach by určite sprehľadnil kruhový objazd, ktorý je z hľadiska štatistiky a výskumu jedným z prvkov, ktoré sú bezpečné a nezdržujú cestnú premávku na cestách. Príkladom pre Topoľčany by mohla byť Prievidza, kde tiež cez cestu prvej triedy prechádza železničná trať, no aj napriek tomu tam vybudovali kruhový objazd. Decodom je ústretový takémuto projektu a ako vklad dá nutnú časť svojho pozemku na to, aby sa zabezpečila výstavba a technické riešenie kruhového objazdu.“
Decodom už riešenie problému konzultoval s odborníkmi a verí, že pokiaľ sa nevybuduje obchvat Nitra – Topoľčany – Prievidza (cca päť rokov a viac), kruhový objazd by poslúžil pre dobro veci. „Decodom odvádza na daniach niekoľko desiatok miliárd korún ročne a myslíme si, že ako jeden z rozhodujúcich podnikateľských subjektov v Topoľčanoch si zaslúžime určitú ústretovosť pri riešení tejto situácie. Nechceme čakať, kým vzniknú nejaké mimoriadne udalosti, ktoré budú zapísané v čiernej kronike kvôli podcenenej bezpečnosti,“ dodáva Roman Gejdoš.