cenu 2006 organizuje Nadácia otvorenej spoločnosti – Open society foundation v spolupráci s hlavným partnerom Philip Morris Slovakia; partnermi Združením vydavateľov periodickej tlače Slovenska, Svetovou Bankou a Memo 98.
PR partnerom súťaže je agentúra PRime time.
Pozvanie do jednotlivých porôt prijali významní predstavitelia spoločenského a kultúrneho života, ako aj predstavitelia slovenskej a českej novinárskej obce, ako napríklad moderátor a redaktor Českej televízie Václav Moravec, sociologička a politologička Soňa Szomolányi, spisovateľ a publicista Tomáš Janovic, šéfkomentátor MF Dnes Martin Komárek, riaditeľka pre výskum a riadenie informácií Svetového združenia novín Tatiana Repková alebo humorista a kritik Kornel Földváryi. Poroty budú hodnotiť súťažné príspevky publikované alebo odvysielané v období od 1. októbra 2005 do 31. decembra 2006, a to na základe novinárskych kritérií, ako aj z hľadiska spoločenského významu príspevkov s ohľadom na miesto a čas ich vzniku. Novinárska cena 2006 sa udeľuje v kategóriách za najlepšiu reportáž; najlepší komentár v printových médiách; najlepší rozhovor v printových médiách; najlepší rozhovor, diskusiu, besedu v elektronických médiách; najlepší analyticko-investigatívny príspevok; najlepší regionálny príspevok; najlepší krátky publicistický príspevok; najlepšiu novinársku fotografiu; najlepší kreslený vtip, komiks, karikatúru a prvýkrát aj v kategórii najlepší blog.
Rada súťaže udelí na základe nominácií porotcov Cenu otvorenej spoločnosti, venovanú pamiatke Karola Ježíka, ktorou chce podporiť investigatívnu žurnalistiku a vyzdvihnúť výnimočnú novinársku prácu pri otváraní nových tém a prehliadaných problémov. Tento rok bude po prvýkrát udelená aj Cena Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska, ktorá chce upozorniť na počin v periodickej tlači, ktorý bol mimoriadny svojou profesionalitou či spoločenským dosahom.
Tretí ročník súťaže Novinárska cena pokračuje v zámere vytvoriť celoslovenské fórum na ocenenie a podporu kvalitnej novinárskej práce. Súťaž je preto určená pre široké spektrum médií - printové, elektronické, celoslovenské i regionálne, ako aj pre internetovú žurnalistiku. Do utorka, 23. januára, môžu príspevky do súťaže zasielať autori, zástupcovia redakcií a vydavateľstiev, ale aj jednotlivci – čitatelia, poslucháči alebo diváci. Prihláškové formuláre, ako aj ďalšie informácie o súťaži sú k dispozícii na www.novinarskacena.sk.
Súťaž Novinárska cena 2006 je prirodzeným vyústením dlhoročného pôsobenia Nadácie otvorenej spoločnosti v oblasti médií. NOS-OSF sa od roku 1993 sústredila na individuálne vzdelávanie novinárov a svojimi aktivitami výrazne podporila rozvoj regionálnych médií. Za mimoriadne úspešnú považujeme spoluprácu s menšinovými novinármi s dôrazom na nadaných rómskych žurnalistov. Nadácia sa okrem iného vždy zapájala do informačno - mediálnych kampaní, s cieľom objektívne informovať verejnosť o vážnych spoločenských témach.