V poslednom desaťročí sa do popredia inovačných snáh v školstve dostáva projektové vyučovanie. Je náročnejšie na čas, prípravu a schopnosti učiteľov, ale na druhej strane rozvíja vo veľkej miere samostatnosť a tvorivosť žiakov, ich kritické myslenie, schopnosť komunikácie a vyhľadávania informácií.
Učitelia zo Základnej školy na Tribečskej ulici v Topoľčanoch za posledné dva školské roky vytvorili a zrealizovali celú desiatku projektov.
V rámci prvého projektu s názvom „Rybičky“ žiaci na vyučovacej hodine prírodopisu pozorovali v akváriách umiestnených v triede životné prejavy rýb, vodných korytnačiek a vodných mäkkýšov. Na vyučovacej hodine matematiky určovali prírastky ich hmotnosti a dĺžky, spotrebu krmiva, vody a elektrickej energie. Projekty s environmentálnou tematikou „Environmentálni bádatelia“ a „Pomôžme prírode aj sebe“ učili žiakov o životnom prostredí. Ich prostredníctvom žiaci vytvárali súbor pokusov zameraných na zisťovanie kvality a stavu vybraných zložiek životného prostredia nášho mesta.
Zaujímavým a inšpirujúcim bol aj projekt „Po Dunaji do sveta“, ktorý v sebe integroval vyučovanie zemepisu, prírodopisu, dejepisu, matematiky a informatiky. Žiaci vytvorili celostenovú mapu, do ktorej zaznamenávali myslené cestovanie po rieke Dunaj. Poznávali flóru a faunu rieky Dunaj, geografiu štátov, cez ktoré rieka preteká, ich históriu a kultúru.
Projekt s výstižným názvom „3G“ realizovaný v rámci projektu Infovek umožnil vzdelávanie v informačno-komunikačných technológiách hneď trom generáciám: mladej, strednej a staršej. S úsmevom, ale s plnou vážnosťou, musíme konštatovať, že najusilovnejšími a najaktívnejšími „žiakmi“ boli práve dôchodcovia mesta Topoľčany.
Tri projekty so športovou tematikou: „Športom k zdraviu a úspechom žiakov...“, „Cvičme v rytme“ a „Spoločne je nám fajn“ rozvíjali športového „ducha“ našich žiakov.
Najnovší projekt má názov „Spoločne zájdeme ďalej“. Je súčasťou kampane „Každý iný - všetci rovní“, ktorá prebieha na európskej úrovni pod záštitou Rady Európy s finančnou dotáciou MŠ SR.
Najvýraznejším projektom, ktorého realizácia tento školský rok prebieha, je projekt v hodnote milión korún s názvom „Od minulosti do budúcnosti štyrmi krokmi“, ktorý je financovaný z Európskeho sociálneho fondu. Je založený na integrácii vyučovania prírodovedných predmetov v 9. ročníku (prírodopis, chémia, fyzika, matematika a informatika). Umožní žiakom prezentovať svoje riešenia problémov reálneho sveta s ohľadom na využitie informačno-komunikačných technológií.