Cieľom projektu bolo projektové vyučovanie prírodovedných predmetov – matematiky, prírodopisu, fyziky, chémie a informatiky v deviatom ročníku ZŠ. Žiaci sa učili vnímať človeka a jeho životné prostredie v štyroch základných pohľadoch – ako biologickú bytosť, ako logicky mysliacu bytosť, ako chemickú továreň a človeka vnímajúceho svet zmyslami.
Autorky projektu, pedagogičky Ingrida Paulovičová a Martina Mazáňová, zosúladili učebné plány tak, aby vznikol spoločný učebný plán pre vyučovanie prírodovedných predmetov v 9. ročníku základnej školy. Tým zabezpečili, že žiaci získavali poznatky o jednej konkrétnej téme z pohľadu všetkých štyroch prírodovedných predmetov, čím sa podarilo vytvoriť fungujúce medzipredmetové vzťahy. V záverečnej fáze prvej časti projektu si žiaci zvolili tému svojho záverečného projektu. Každá zo šiestich prác obsahovala teoretické vysvetlenie problému, jeho praktickú časť a vlastný prínos do problematiky. Niekoľkočlenné skupinky žiakov sa zaoberali témami ako Skúmanie životného prostredia blízkeho okolia – kyslé dažde, Vplyv fitnescentier na globálne otepľovanie, Energie budúcnosti – veterné elektrárne, Pristáli Američania na mesiaci alebo...?, Znečisťovanie povrchových vôd v okolí Topoľčian a Geneticky modifikované potraviny.
V panelovej diskusii žiaci vyjadrili svoje názory na spracovanú problematiku a získané poznatky. Manuálnu zručnosť predviedli na vlastnoručne zhotovených modeloch slnečného kolektora a veternej elektrárne. Tvorivý prístup autoriek projektu je ukážkou nových vyučovacích metód, ktoré umožňujú žiakom tvorivo premýšľať a riešiť problémové úlohy v tímovej spolupráci. Autorky projektu v budúcom školskom roku chcú pripraviť celoslovenské školenie učiteľov prírodovedných predmetov, zamerané na využitie poznatkov z realizácie vydareného projektu.