„Hlavná cesta, ktorá vedie cez našu obec, je v katastrofálnom stave. Je vlnitá, pretože podložie pod kockami nezodpovedá zaťaženiu cesty v súčasnej dobe. Robia sa v nej priehlbiny a po daždi zostávajú aj v strede cesty veľké kaluže vody. Je to dosť nebezpečné ako pre vodičov, tak aj pre cyklistov. Bola tam už nejedna dopravná nehoda, dokonca smrteľná, a tak isto aj mnohé pády z bicyklov,“ hodnotí situáciu starosta obce Milan Toma.
Vedenie obce sa už niekoľko rokov snaží o vybudovanie novej cesty. Ľady sa však pohli až teraz v júni. „Už od roku 2003, kedy som nastúpil do úradu ako starosta, sa snažím o to, aby sa cesta dala do poriadku. Vybavovanie novej cesty však brzdilo viacero prekážok. Jednou z nich bola podmienka, že novú cestu môžeme vybudovať až vtedy, keď bude pod cestu položená nová kanalizácia a vodovodné potrubia, pretože tie, ktoré tam boli, mali viac ako päťdesiat rokov. Na vybudovanie novej kanalizácie sme dostali dotácie od štátu a na vodovodné potrubia sme vybavili prostriedky od Západoslovenskej vodárenskej spoločnosti. Takže sme položili novú kanalizáciu, vodovodné potrubia a spravili sa aj nové prípojky k domom pri hlavnej ceste. Všetko bolo pripravené tak, aby sa už potom zbytočne nemusela nová cesta zase rozbíjať,“ vysvetľuje starosta. Po splnení týchto podmienok musela obec na vybudovanie novej cesty najskôr získať potrebné finančné prostriedky. „Niektorí občania si myslia, že cesta patrí obci, a rozhorčujú sa, prečo sa do toho nepúšťa obec. Ale cesta nepatrí obci, patrí do Správy ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja. Preto sme sa ešte v roku 2006 pokúsili prostredníctvom poslancov, ktorí sú za okres Partizánske v krajskom zastupiteľstve, presadiť tento návrh v rozpočte na rok 2007. To sa nám napokon aj podarilo. Z rozpočtu sme dostali 17 miliónov korún, ktoré nám postačia na vybudovanie novej cesty na úseku od kostola až po kamenný most, čo je asi 900 metrov. Zvyšných tristo metrov urobíme, keď sa nám opäť podarí získať potrebné financie,“ opisuje situáciu starosta.
V apríli tohto roku sa konalo výberové konanie na realizátora stavby, v ktorom uspela firma Strabak, s.r.o. „S prácami sa začne druhý augustový týždeň. Kocky sa budú musieť vybagrovať, položí sa nové podložie a na to sa natiahne nový asfaltový koberec. Výstavba by mala trvať tri mesiace, čiže v októbri by sme sa už konečne mali prejsť po vytúženej novej veľkouherskej ceste,“ dodáva Milan Toma.
Autor: md