Nedeľa, 4. december, 2022 | Meniny má Barbora, Barbara

Z dovolenky sa vrátili nespokojní

Žaneta Špacírová z Topoľčian tvrdí, že na tohtoročnú dovolenku len tak ľahko nezabudne. Starostlivo si ju naplánovala a zakúpila už v januári. Z katalógu si vybrala pobytový zájazd vo štvorhviezdičkovom hoteli v bulharskom letovisku Pomorie. V rovnakom le


Privítacie prekvapenie
Už po príchode na miesto pobytu dovolenkári zbadali, že niečo nie je v poriadku. „Na základe propagovaných informácií sme očakávali, že hotel bude priamo na dlhej piesočnatej pláži a okolo neho bude precízne upravené okolie. Tak to bolo uvedené v katalógu. Namiesto na pláži bol náš hotel medzi rozostavanými budovami a kopami stavebného odpadu,“ spomína Žaneta Špacírová na prvé dojmy
z letoviska. Vzápätí dopĺňa, že to najhoršie ich ešte len čakalo. „Hneď pri vstupe do hotela sme na recepcii zostali stáť v nemom úžase. Všade bol porozkladaný stavebný materiál, pred recepciou boli táčky, všetko bolo zaprášené a po chodbách sa premávali húfy robotníkov,“ opisuje príchod na izbu. Nebola s ňou však spokojná. „V celom bloku boli len dva funkčné apartmány a ostatné izby sa ešte dorábali. V apartmáne oproti pracovali robotníci. Bolo počuť neustály buchot, vŕtanie. Na chodbe bolo cítiť farbu, pretože tam práve natierali zábradlie. Chodba bola zaprášená, špinavá, obchádzali sme stavebný materiál.“ Šokovaná Žaneta požiadala o novú izbu. Jej požiadavke bolo vyhovené. „Bola lepšia, ale z okna sme mali výhľad len na rozostavané budovy naokolo a na balkón sme radšej ani nechodili, pretože robotníci dorábali vedľajšie balkóny a doslova nás prenasledovali pohľadom. Kuchyňa bola naozaj veľmi pekná a moderná. Mali tam byť mikrovlná rúra, umývačka riadu, vysávač. To všetko sme si však museli vypýtať. Takisto som si musela volať opravára na DVD prehrávač, ktorý nefungoval. Problémy boli aj s bojlerom v kúpeľni, ktorý stále tiekol. Boli to tiež viackrát opravovať, takže neustále sa nám tam motali cudzí ľudia.“
Nesplnené sľuby
Lákavá katalógová ponuka novopostaveného štvrorhviezdičkového aparthotela oslovila aj Zoltána Kohela zo Šale. „Sľúbili nám veľa, nesplnilo sa z toho takmer nič. Namiesto prekrásneho hotela Marina Holiday Club sme prišli na stavenisko. Ešte týždeň pred dovolenkou som bol v cestovnej kancelárii Aeulus v Nitre, kde nás ubezpečili, že všetko je tak, ako ponúkajú v katalógu. Podľa neho tu dokonca mala byť aj možnosť zahrať si minigolf. Z recenzií na internete som sa náhodou dozvedel, že hotel ešte nie je dostavaný a že sa tam ešte stále pracuje. Chcel som si to teda overiť. V Aeoluse ma však uistili, že majú síce dokončiť jedno krídlo stavby, ale práce budú počas sezóny pozastavené, aby dovolenkujúci mali pokoj. Všetky ostatné priestory vraj fungujú na sto percent. Viete si predstaviť, ako sme sa asi cítili, keď sme po 1500-kilometrovej ceste prišli do hotela, kde bolo viac robotníkov ako dovolenkárov. Všade sa prášilo, vŕtalo a búchalo, okolo hotela behali stavebné stroje. Stavalo sa aj všade okolo. Hotel mal byť priamo na pláži, ale v skutočnosti nebol.“ Zoltán Kohel zo Šale sa spojil nielen s cestovnou agentúrou, prostredníctvom ktorej dovolenku kupoval, ale aj s právnikom. Výsledkom jeho okamžitej aktivity bolo sťahovanie sa na Slnečné pobrežie. „Na dovolenku som vycestoval spoločne s manželkou, 12-ročným synom a 16-ročnou dcérou. Práve ona trpí alergiami z prašného prostredia a hrozilo, že sa zhorší jej zdravotný stav. Pri mori sme hľadali čistý vlhký vzduch, namiesto toho sme našli zaprášenú polostavbu. Na Slnečnom pobreží, kam sme sa presunuli po troch dňoch, to už bolo lepšie, nie však v dohodnutej kategórii.“
Situácia v hoteli
Hladina nespokojnosti v letovisku stúpala. Klienti sa obracali na svoju delegátku. „Požadovali od nej náhradné ubytovanie, ktoré by zodpovedalo ich požiadavkám. Delegátka s nami spísala reklamačné konanie. Na jej podnet prišiel aj riaditeľ hotela, ktorý nám ako kompenzáciu ponúkol večere počas celého pobytu zdarma. Túto ponuku sme využili len párkrát, pretože strava nezodpovedala úrovni štvorhviezdičkového hotela. Jedlo bolo studené a často nedovarené, preto sme sa stravovali samostatne, čo nebolo až také jednoduché. Najbližšie miesto, kde sme sa mohli najesť, bolo vzdialené dva kilometre, čo znamenalo vydať sa rozbitou a zaprášenou cestou pomedzi staveniská. Odtiaľ potom bolo možné ísť autobusom alebo taxíkom ďalších šesť kilometrov do väčšieho mesta. V hoteli síce bola reštaurácia, ale jedlo bolo trojnásobne predražené. Okrem toho sme mali problém s eurami, pretože v katalógu avizovaná zmenáreň tiež v hoteli nebola. Tak ako aj napríklad coctail bar pri bazéne, salón krásy, moderné Spa centrum, sauna, masáže, detský klub, lekár, zubár a minigolf,“ zdôrazňuje pani Žaneta.
Príchod manažérky
Na naliehanie nespokojných dovolenkárov napokon pricestovala zo Slovenska do destinácie zástupkyňa CK Aeolus. „Pani Kollárová pricestovala do Bulharska spolu s kolegom až v piaty deň nášho pobytu. Dala si s nami schôdzku, tak sme dúfali, že sa situácia nejako vyrieši. Boli sme však veľmi sklamaní. Na otázku, prečo je skutočnosť iná, ako píšu v katalógu, nám odpovedala, že ide o tlačovú chybu. Keď sa nás spýtala, čo vlastne chceme, povedali sme jej, že náhradné ubytovanie v takom hoteli, za aký sme si zaplatili. To znamená - štvorhviezdičkový hotel v lokalite Pomorie. Presne taký bol hneď nablízku, takže by sme sa uspokojili vtedy, keby nás ubytovali tam. Na to nám však bolo povedané, že to by ich vyšlo veľmi draho. Pani Kollárová sa s nami napokon rozlúčila s prísľubom, že na druhý deň príde s konkrétnou ponukou. Na druhý deň však pani Kollárová vôbec neprišla,“ hovorí pani Žaneta.
Ponúknutá kompenzácia
O vyjadrenie sme požiadali aj manažérku CK Aeolus pre Balkán Paulínu Kollárovú: „Katalóg sa pripravuje s predstihom a v čase uzatvárania kontraktov vychádzame z daného stavu. Od tohto obdobia až do predaja zájazdu konkrétnemu klientovi môžu nastať zmeny na okolitých pozemkoch, napríklad môže dôjsť k výstavbe nových hotelov, ciest či inej stavebnej činnosti. Túto skutočnosť nedokážeme ani predvídať a ani ovplyvniť. Ak sa včas dozvieme o takejto závažnej zmene, informujeme všetkých našich predajcov a tí informáciu oznámia svojim klientom, ktorí si už dovolenku zakúpili a aj novým klientom pri predaji zájazdu.
Paulína Kollárová tvrdí, že ich cestovná kancelária má podpísanú zmluvu na  dokončenú a interiérovo kompletne vybavenú časť hotela, realita však bola po príchode klientov iná. „Vedenie hotela sa voči nám ako svojmu partnerovi zachovalo neseriózne a vedome ubytovalo našich klientov do nie celkom dokončeného hotela. O tom, že hotel nie je priamo na pláži, sme vo februári tohto roka písomne informovali našich predajcov, ktorí mali povinnosť informovať klienta. Upozornili sme na to, že v katalógu je omylom uvedený nesprávny údaj o polohe a vzdialenosti hotela od pláže, v skutočnosti je to 150 metrov.“
Aj zástupkyňa Aeolusu potvrdila, že situácia v letovisku bola napätá, plná emócií a nervozity.
„Chýbajúce vybavenie v apartmánoch súviselo s neukončenými interiérovými úpravami v hoteli, niektoré veci boli promptne zo strany hotela doplnené pri ubytovaní klientov,“ hovorí Paulína Kollárová. „Klientom bola ponúknutá prvotná kompenzácia v podobe ubytovania v 4-lôžkových apartmánoch (hoci mali zakúpené 2-lôžkové s prístelkou), polpenzia počas celého pobytu a občerstvenie, čo aj využili. Hneď, ako nám to pracovné vyťaženie dovolilo, sme autom vycestovali do Bulharska a absolvovali sme tritisíckilometrovú cestu s návratom na druhý deň. Myslím si, že to samo o sebe svedčí, že nám klienti nie sú ľahostajní a záleží nám na spokojnosti každého z nich. Rozhodli sme sa okamžite preveriť reklamáciu priamo na mieste, pretože išlo o ojedinelý prípad, ktorý vznikol zatajením skutočných faktov zo strany partnera,“ konštatuje a dodáva: „Po dôkladnom preverení skutočného stavu a možností sme klientom ponúkli iné ubytovanie rovnakej kategórie na Slnečnom pobreží vzdialeného 19 kilometrov od Pomoria, s ktorým však nesúhlasili. Preto sme sa nimi priamo na mieste dohodli na finančnej kompenzácii po návrate z ich dovolenky (za služby, ktoré im neboli poskytnuté). Ak sklame obchodný partner, nie je ľahké nájsť adekvátne náhradné ubytovanie, najmä nie v plnej sezóne. Zo strany našej cestovnej kancelárie sme urobili všetko, čo bolo v danej situácii možné - s ohľadom na spokojnosť klientov. Táto chyba nás veľmi mrzí, stáva sa to skutočne ojedinele,“ konštatuje Kollárová.
Adresovali reklamácie
Pani Žaneta sa aj po návrate z dovolenky zamýšľa nad príčinami nevydarenej dovolenky. Nad tým, prečo informácie z katalógu nezodpovedali skutočnosti. „Najviac ma hnevá, že si nedali v cestovnej kancelárii námahu a nevycestovali do Bulharska pred sezónou, aby videli, do akého hotela a prostredia posielajú svojich klientov. Veď predsa nemôžu v katalógu ponúkať niečo, čo nemajú overené. Pokiaľ o situácii vedeli skôr, mohli každého z klientov osobne o tejto skutočnosti informovať a nemuselo sa stať, že nám dovolenku znepríjemní rozhorčenie a sklamanie. Na ústredie cestovnej kancelárie postupne zasielame reklamácie a sťažnosti. Určite budeme požadovať finančnú kompenzáciu. Dodnes sa nám nikto ani neozval, ani sa neospravedlnil. Napriek tomu, že podľa môjho názoru porušili zmluvu. My sme si všetko riadne zaplatili. A nebolo to málo,“ dodáva pani Žaneta.
„Naše reklamačné oddelenie zašle vyjadrenie k reklamácii objednávateľa do 30 dní od jej obdržania,“ uviedol vo svojom vyjadrení Štefan Lužica z cestovnej kancelárie Aeolus.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na My Topoľčany

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  7. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 11 613
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 9 854
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 6 069
  4. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 731
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 600
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 1 981
  7. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 1 878
  8. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 1 752

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Stano Kočiš: Prediktívne
  3. Štefan Vidlár: Valící sa podpory
  4. Ján Škerko: Ako by Viktor Orbán obliekol snehuliaka
  5. Štefan Vidlár: SAS THE BEST
  6. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom
  7. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Biely Kameň
  8. Ľubomír Maretta: Melódia
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 246 221
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 194
  3. Jana Melišová: V závoji hmly 4 231
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 650
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 191
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 3 177
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 507
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 248
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Topoľčany a Partizánske - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Topoľčany

Ilustračné foto.

Nový grafikon prinesie zmeny. Spisujú petíciu.


2. dec
MY | TOP správy z regiónov

Prečítajte si výber TOP správ z regiónov.


2. dec
Ilustračné foto

Zoznam želaní obsahuje 40 mien, neobdarovaných ostáva už len pár.


2. dec

Hádanky, hry a hlavolamy pre všetky zvedavé deti od päť do sedem rokov sú súčasťou zošita s názvom Tešíme sa do školy, ktorý vychádza na 32 stranách.


28. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Stano Kočiš: Prediktívne
  3. Štefan Vidlár: Valící sa podpory
  4. Ján Škerko: Ako by Viktor Orbán obliekol snehuliaka
  5. Štefan Vidlár: SAS THE BEST
  6. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom
  7. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Biely Kameň
  8. Ľubomír Maretta: Melódia
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 246 221
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 194
  3. Jana Melišová: V závoji hmly 4 231
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 650
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 191
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 3 177
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 507
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 248
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu