Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Z dovolenky sa vrátili nespokojní

Žaneta Špacírová z Topoľčian tvrdí, že na tohtoročnú dovolenku len tak ľahko nezabudne. Starostlivo si ju naplánovala a zakúpila už v januári. Z katalógu si vybrala pobytový zájazd vo štvorhviezdičkovom hoteli v bulharskom letovisku Pomorie. V rovnakom le


Privítacie prekvapenie
Už po príchode na miesto pobytu dovolenkári zbadali, že niečo nie je v poriadku. „Na základe propagovaných informácií sme očakávali, že hotel bude priamo na dlhej piesočnatej pláži a okolo neho bude precízne upravené okolie. Tak to bolo uvedené v katalógu. Namiesto na pláži bol náš hotel medzi rozostavanými budovami a kopami stavebného odpadu,“ spomína Žaneta Špacírová na prvé dojmy
z letoviska. Vzápätí dopĺňa, že to najhoršie ich ešte len čakalo. „Hneď pri vstupe do hotela sme na recepcii zostali stáť v nemom úžase. Všade bol porozkladaný stavebný materiál, pred recepciou boli táčky, všetko bolo zaprášené a po chodbách sa premávali húfy robotníkov,“ opisuje príchod na izbu. Nebola s ňou však spokojná. „V celom bloku boli len dva funkčné apartmány a ostatné izby sa ešte dorábali. V apartmáne oproti pracovali robotníci. Bolo počuť neustály buchot, vŕtanie. Na chodbe bolo cítiť farbu, pretože tam práve natierali zábradlie. Chodba bola zaprášená, špinavá, obchádzali sme stavebný materiál.“ Šokovaná Žaneta požiadala o novú izbu. Jej požiadavke bolo vyhovené. „Bola lepšia, ale z okna sme mali výhľad len na rozostavané budovy naokolo a na balkón sme radšej ani nechodili, pretože robotníci dorábali vedľajšie balkóny a doslova nás prenasledovali pohľadom. Kuchyňa bola naozaj veľmi pekná a moderná. Mali tam byť mikrovlná rúra, umývačka riadu, vysávač. To všetko sme si však museli vypýtať. Takisto som si musela volať opravára na DVD prehrávač, ktorý nefungoval. Problémy boli aj s bojlerom v kúpeľni, ktorý stále tiekol. Boli to tiež viackrát opravovať, takže neustále sa nám tam motali cudzí ľudia.“
Nesplnené sľuby
Lákavá katalógová ponuka novopostaveného štvrorhviezdičkového aparthotela oslovila aj Zoltána Kohela zo Šale. „Sľúbili nám veľa, nesplnilo sa z toho takmer nič. Namiesto prekrásneho hotela Marina Holiday Club sme prišli na stavenisko. Ešte týždeň pred dovolenkou som bol v cestovnej kancelárii Aeulus v Nitre, kde nás ubezpečili, že všetko je tak, ako ponúkajú v katalógu. Podľa neho tu dokonca mala byť aj možnosť zahrať si minigolf. Z recenzií na internete som sa náhodou dozvedel, že hotel ešte nie je dostavaný a že sa tam ešte stále pracuje. Chcel som si to teda overiť. V Aeoluse ma však uistili, že majú síce dokončiť jedno krídlo stavby, ale práce budú počas sezóny pozastavené, aby dovolenkujúci mali pokoj. Všetky ostatné priestory vraj fungujú na sto percent. Viete si predstaviť, ako sme sa asi cítili, keď sme po 1500-kilometrovej ceste prišli do hotela, kde bolo viac robotníkov ako dovolenkárov. Všade sa prášilo, vŕtalo a búchalo, okolo hotela behali stavebné stroje. Stavalo sa aj všade okolo. Hotel mal byť priamo na pláži, ale v skutočnosti nebol.“ Zoltán Kohel zo Šale sa spojil nielen s cestovnou agentúrou, prostredníctvom ktorej dovolenku kupoval, ale aj s právnikom. Výsledkom jeho okamžitej aktivity bolo sťahovanie sa na Slnečné pobrežie. „Na dovolenku som vycestoval spoločne s manželkou, 12-ročným synom a 16-ročnou dcérou. Práve ona trpí alergiami z prašného prostredia a hrozilo, že sa zhorší jej zdravotný stav. Pri mori sme hľadali čistý vlhký vzduch, namiesto toho sme našli zaprášenú polostavbu. Na Slnečnom pobreží, kam sme sa presunuli po troch dňoch, to už bolo lepšie, nie však v dohodnutej kategórii.“
Situácia v hoteli
Hladina nespokojnosti v letovisku stúpala. Klienti sa obracali na svoju delegátku. „Požadovali od nej náhradné ubytovanie, ktoré by zodpovedalo ich požiadavkám. Delegátka s nami spísala reklamačné konanie. Na jej podnet prišiel aj riaditeľ hotela, ktorý nám ako kompenzáciu ponúkol večere počas celého pobytu zdarma. Túto ponuku sme využili len párkrát, pretože strava nezodpovedala úrovni štvorhviezdičkového hotela. Jedlo bolo studené a často nedovarené, preto sme sa stravovali samostatne, čo nebolo až také jednoduché. Najbližšie miesto, kde sme sa mohli najesť, bolo vzdialené dva kilometre, čo znamenalo vydať sa rozbitou a zaprášenou cestou pomedzi staveniská. Odtiaľ potom bolo možné ísť autobusom alebo taxíkom ďalších šesť kilometrov do väčšieho mesta. V hoteli síce bola reštaurácia, ale jedlo bolo trojnásobne predražené. Okrem toho sme mali problém s eurami, pretože v katalógu avizovaná zmenáreň tiež v hoteli nebola. Tak ako aj napríklad coctail bar pri bazéne, salón krásy, moderné Spa centrum, sauna, masáže, detský klub, lekár, zubár a minigolf,“ zdôrazňuje pani Žaneta.
Príchod manažérky
Na naliehanie nespokojných dovolenkárov napokon pricestovala zo Slovenska do destinácie zástupkyňa CK Aeolus. „Pani Kollárová pricestovala do Bulharska spolu s kolegom až v piaty deň nášho pobytu. Dala si s nami schôdzku, tak sme dúfali, že sa situácia nejako vyrieši. Boli sme však veľmi sklamaní. Na otázku, prečo je skutočnosť iná, ako píšu v katalógu, nám odpovedala, že ide o tlačovú chybu. Keď sa nás spýtala, čo vlastne chceme, povedali sme jej, že náhradné ubytovanie v takom hoteli, za aký sme si zaplatili. To znamená - štvorhviezdičkový hotel v lokalite Pomorie. Presne taký bol hneď nablízku, takže by sme sa uspokojili vtedy, keby nás ubytovali tam. Na to nám však bolo povedané, že to by ich vyšlo veľmi draho. Pani Kollárová sa s nami napokon rozlúčila s prísľubom, že na druhý deň príde s konkrétnou ponukou. Na druhý deň však pani Kollárová vôbec neprišla,“ hovorí pani Žaneta.
Ponúknutá kompenzácia
O vyjadrenie sme požiadali aj manažérku CK Aeolus pre Balkán Paulínu Kollárovú: „Katalóg sa pripravuje s predstihom a v čase uzatvárania kontraktov vychádzame z daného stavu. Od tohto obdobia až do predaja zájazdu konkrétnemu klientovi môžu nastať zmeny na okolitých pozemkoch, napríklad môže dôjsť k výstavbe nových hotelov, ciest či inej stavebnej činnosti. Túto skutočnosť nedokážeme ani predvídať a ani ovplyvniť. Ak sa včas dozvieme o takejto závažnej zmene, informujeme všetkých našich predajcov a tí informáciu oznámia svojim klientom, ktorí si už dovolenku zakúpili a aj novým klientom pri predaji zájazdu.
Paulína Kollárová tvrdí, že ich cestovná kancelária má podpísanú zmluvu na  dokončenú a interiérovo kompletne vybavenú časť hotela, realita však bola po príchode klientov iná. „Vedenie hotela sa voči nám ako svojmu partnerovi zachovalo neseriózne a vedome ubytovalo našich klientov do nie celkom dokončeného hotela. O tom, že hotel nie je priamo na pláži, sme vo februári tohto roka písomne informovali našich predajcov, ktorí mali povinnosť informovať klienta. Upozornili sme na to, že v katalógu je omylom uvedený nesprávny údaj o polohe a vzdialenosti hotela od pláže, v skutočnosti je to 150 metrov.“
Aj zástupkyňa Aeolusu potvrdila, že situácia v letovisku bola napätá, plná emócií a nervozity.
„Chýbajúce vybavenie v apartmánoch súviselo s neukončenými interiérovými úpravami v hoteli, niektoré veci boli promptne zo strany hotela doplnené pri ubytovaní klientov,“ hovorí Paulína Kollárová. „Klientom bola ponúknutá prvotná kompenzácia v podobe ubytovania v 4-lôžkových apartmánoch (hoci mali zakúpené 2-lôžkové s prístelkou), polpenzia počas celého pobytu a občerstvenie, čo aj využili. Hneď, ako nám to pracovné vyťaženie dovolilo, sme autom vycestovali do Bulharska a absolvovali sme tritisíckilometrovú cestu s návratom na druhý deň. Myslím si, že to samo o sebe svedčí, že nám klienti nie sú ľahostajní a záleží nám na spokojnosti každého z nich. Rozhodli sme sa okamžite preveriť reklamáciu priamo na mieste, pretože išlo o ojedinelý prípad, ktorý vznikol zatajením skutočných faktov zo strany partnera,“ konštatuje a dodáva: „Po dôkladnom preverení skutočného stavu a možností sme klientom ponúkli iné ubytovanie rovnakej kategórie na Slnečnom pobreží vzdialeného 19 kilometrov od Pomoria, s ktorým však nesúhlasili. Preto sme sa nimi priamo na mieste dohodli na finančnej kompenzácii po návrate z ich dovolenky (za služby, ktoré im neboli poskytnuté). Ak sklame obchodný partner, nie je ľahké nájsť adekvátne náhradné ubytovanie, najmä nie v plnej sezóne. Zo strany našej cestovnej kancelárie sme urobili všetko, čo bolo v danej situácii možné - s ohľadom na spokojnosť klientov. Táto chyba nás veľmi mrzí, stáva sa to skutočne ojedinele,“ konštatuje Kollárová.
Adresovali reklamácie
Pani Žaneta sa aj po návrate z dovolenky zamýšľa nad príčinami nevydarenej dovolenky. Nad tým, prečo informácie z katalógu nezodpovedali skutočnosti. „Najviac ma hnevá, že si nedali v cestovnej kancelárii námahu a nevycestovali do Bulharska pred sezónou, aby videli, do akého hotela a prostredia posielajú svojich klientov. Veď predsa nemôžu v katalógu ponúkať niečo, čo nemajú overené. Pokiaľ o situácii vedeli skôr, mohli každého z klientov osobne o tejto skutočnosti informovať a nemuselo sa stať, že nám dovolenku znepríjemní rozhorčenie a sklamanie. Na ústredie cestovnej kancelárie postupne zasielame reklamácie a sťažnosti. Určite budeme požadovať finančnú kompenzáciu. Dodnes sa nám nikto ani neozval, ani sa neospravedlnil. Napriek tomu, že podľa môjho názoru porušili zmluvu. My sme si všetko riadne zaplatili. A nebolo to málo,“ dodáva pani Žaneta.
„Naše reklamačné oddelenie zašle vyjadrenie k reklamácii objednávateľa do 30 dní od jej obdržania,“ uviedol vo svojom vyjadrení Štefan Lužica z cestovnej kancelárie Aeolus.

Najčítanejšie na My Topoľčany

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  10. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  1. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  2. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  5. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  10. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 909
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 089
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 089
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 940
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 110
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 484
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 387
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 380
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 874
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 797

Blogy SME

  1. Jozef Rybár: Už aj samozvaný "Posledný križiak", minister Krajniak stratil pamäť?
  2. Ján Magušin: Ako sa Smer a pozostatky Mečiarovcov tlačia do "šedého" internetového priestoru
  3. Štefan Vrátny: Vakcéri, antivakcéri, a čo by bolo správne
  4. Simona Švandová: Never ending story..
  5. Soňa Bulbeck: Adventná šortka 2021...
  6. DagmaRA Sarita Poliaková: Straty a nálezy
  7. Miroslav Galovič: O zlatej rybke. Trikrát a dosť.
  8. Anton Kovalčík: Teória hlúposti.
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 008
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 272
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 424
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 454
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 025
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 111
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 491
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 977
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Topoľčany a Partizánske - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Topoľčany

Piatkový zápas sa musel odohrať už bez divákov.

Topoľčianski hádzanári vyhrali v pohárovom zápase, v ligovom dueli ale nestačili na ŠKP Bratislava. Počas najbližšieho týždňa odohrajú opäť až dva zápasy.


8 h
Vo štvrtok polícia kontrolovala covid pasy v obchodnom dome na Námestí M. R. Štefánika v Topoľčanoch.

Len za týždeň pribudlo v okrese 940 pozitívnych prípadov.


26. nov
Cyklochodník si nadšenci bicyklov vyskúšali aj počas septembrovej akcii.

Mesto chce vybudovať takmer 7-kilometrovú cyklotrasu.


26. nov

Nadácia mesta Topoľčany a mesto Topoľčany sa pripájajú k oslavám Svetového dňa darovania a predstavujú kampaň #MôžemPomôžem.


26. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Peter sa z tohto sveta rozhodol odísť dobrovoľne.


27. nov

Radnica pomenovanie ulice neodporučila.


23 h

Pacienti sa cítia ako víťazi, že covid prežili nezaočkovaní. Nedochádza im, že ľudia čakajú na operácie, hovorí.


26. nov

Nezvestný je od dnešného dňa.


(rv) 21 h

Blogy SME

  1. Jozef Rybár: Už aj samozvaný "Posledný križiak", minister Krajniak stratil pamäť?
  2. Ján Magušin: Ako sa Smer a pozostatky Mečiarovcov tlačia do "šedého" internetového priestoru
  3. Štefan Vrátny: Vakcéri, antivakcéri, a čo by bolo správne
  4. Simona Švandová: Never ending story..
  5. Soňa Bulbeck: Adventná šortka 2021...
  6. DagmaRA Sarita Poliaková: Straty a nálezy
  7. Miroslav Galovič: O zlatej rybke. Trikrát a dosť.
  8. Anton Kovalčík: Teória hlúposti.
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 008
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 272
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 424
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 454
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 025
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 111
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 491
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 977
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu