PARTIZÁNSKE. Obyvatelia Partizánskeho si už môžu niektoré záležitosti súvisiace s mestským úradom komfortne vybaviť z pohodlia svojho domu. Partizánske je totiž pilotným mestom v projekte komunikačného systému iPoint. "Sme prvým mestom, ktoré od 1. júna započalo skúšobnú prevádzku projektu iPoint," podotkol dnes na stretnutí s novinármi primátor mesta Jozef Božik.
Ako ďalej uviedol, cieľom projektu je vo vybraných segmentoch komunikácie ponúknuť občanovi možnosť vybaviť záležitosti elektronickou formou tak, aby nemusel ísť vždy osobne na mestský úrad. "Bariéra, ktorá zatiaľ je z hľadiska realizácie len elektronickej komunikácie, je aktuálna legislatíva. Tá totiž neumožňuje, aby bola uskutočnená iba elektronická komunikácia, ale iPoint dáva šancu, aby každý, kto sa zaregistruje na portáli, mohol využiť elektronické služby," poznamenal primátor.
Stačí, ak sa obyvateľ Partizánskeho zaregistruje v systéme iPoint na internetovej stránke mesta a jedenkrát navštívi klientske centrum mestského úradu, kde je nutné osobne potvrdiť svoju totožnosť. Následne už môže elektronicky sprístupnené agendy vybaviť cez internet bez potreby opakovanej návštevy úradu.
Elektronickú komunikáciu môžu v súčasnosti obyvatelia Partizánskeho využiť v štyroch segmentoch, a to oznámenie vzniku alebo zániku daňovej povinnosti k dani z nehnuteľností, žiadosť o vydanie vyjadrenia k funkčnému zaradeniu pozemku, oznámenie o konaní verejných telovýchovných športových a turistických podujatí a oznámenie o zámere usporiadať verejné kultúrne podujatie.
Ak bude podľa Božika o tieto služby záujem zo strany obyvateľov veľký, mesto je pripravené služby kvalitatívne zvyšovať a rozširovať. Systém iPoint je súčasťou portálu iPartizánske, v ktorom okrem elektronických služieb mestský úrad poskytuje informácie o uzatvorených zmluvách, objednávkach, faktúrach a verejnom obstarávaní.