TOPOĽČANY. Minulý týždeň sme v našich novinách uverejnili článok s titulkom „Vozičkári sa na poštu bez pomoci nedostanú.“ V súvislosti s uverejnením tohto článku sa na nás obrátilo vedenie Slovenskej pošty, ktoré sa rozhodlo vyjadriť k tejto problematike.
Slovenská pošta má rozsiahlu poštovú sieť, tvorí ju 1 547 pôšt. Podľa Andrey Pivarčíkovej z Odboru komunikácie Slovenskej pošty je celoplošné riešenie bezbariérového prístupu pre vysoký počet pôšt náročné najmä po finančnej stránke a ide o dlhodobý proces.
„Pri rekonštrukcii pošty vybavujeme bezbariérovými rampami, prípadne zdvíhacími hydraulickými plošinami na invalidné vozíky,“ povedala Andrea Pivarčíková a dodala: „Na poštách, kde zatiaľ nie je zabezpečený bezbariérový prístup, je klientom k dispozícii zvonček. Po zazvonení vyjde zamestnanec pred poštu a vybaví požiadavky klienta.“
Podľa našich informácií mesto Topoľčany už niekoľkokrát rokovalo s vedením pošty vo veci vybudovania bezbariérového prístupu do objektu a vo veci otvorenia filiálky na sídlisku „Mravenisko“. Pripravovali sa aj priestory v materskej škôlke, ale po výmene vedenia Slovenskej pošty nedošlo zatiaľ k realizácii ani jedného projektu, keďže najväčším problémom je podľa všetkého nedostatok financií.
„Chcela by som zdôrazniť, že personál pošty v objektoch, kde nie je bezbariérový prístup, vychádza čo najviac v ústrety zákazníkom. Na základe konkrétneho dohovoru (telefonicky, prípadne prostredníctvom tretej osoby) medzi vedúcou pošty a našim zákazníkom sú všetky služby pre imobilných zákazníkov zabezpečované prostredníctvom poštového doručovateľa alebo priehradkových pracovníkov. Ak to inak nie je možné, zamestnanci pošty prídu za klientom aj k nemu domov,“ dodala Pivarčíková.