Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Nováčikovia sa na rally zapísali tretím miestom

Azda každý malý chlapec túži jazdiť v pretekárskom aute. Vysokoškoláci Tomáš Vrábel zo Šalgoviec a Pavol Michalec z Piešťan však svoj sen premenili na realitu a už sa môžu pochváliť aj s prvými pohármi.

VM rally tím - zľava Pavol Michalec, Tomáš Vrábel a Milan Vrábel.VM rally tím - zľava Pavol Michalec, Tomáš Vrábel a Milan Vrábel. (Zdroj: ARCHÍV T.V.)


Tomáš Vrábel a Pavol Michalec spolu študovali na gymnáziu v Piešťanoch a už tam sa začali pohrávať s myšlienkou, že by raz chceli skúsiť jazdiť rally. „Paľo Michalec bol najskôr mojim spolužiakom, neskôr kamarátom a teraz aj spolujazdcom,“ začal svoje rozprávanie Tomáš Vrábel, dvadsaťročný vysokoškolák Slovenskej technickej univerzity v Trnave. „Snívali sme o tom, že by sme chceli jazdiť rally. Nápady však nezostali iba v našich hlavách, minulé leto sme kúpili auto, z ktorého sa postupne stal pretekársky stroj,“ dodal T. Vrábel. „Investovali sme do japonského auta Daihatsu Charade G112 a spoločne s otcovou pomocou sme ho celé prerobili. Boli to stovky hodín práce.“
Potom nasledovalo založenie nového tímu – VM rally team. „Je to náš tím, sú v ňom ľudia, ktorí prispeli k tomu, aby sme vôbec mohli jazdiť. Tento tím patrí aj do motoršport klubu v Piešťanoch.“

Skryť Vypnúť reklamu

Od februára na preteky

Obaja sa na prvé preteky veľmi tešili, a tak v ročníku 2011 začali súťažne jazdiť MRC mini rally cup. Celkovo sa odjazdilo šesť pretekov a všetci zúčastnení boli amatéri. „Prvé preteky sa jazdili už vo februári na snehu. Cez leto sa zasa jazdilo na asfalte a šotoline. Absolvovali sme šesť závodov, po ktorých sme sa v našej kategórii (objem do 1,3 l) tešili z celkového tretieho miesta za sezónu,“ pochválil sa Tomáš Vrábel. V tejto kategórii bolo registrovaných 15 jazdcov, z toho minimálne desiati sa pravidelne zúčastňovali pretekov. Aj preto je tretie miesto skutočne úspechom pre začínajúcu mladú dvojicu. „Trochu ma len mrzí, že rally je na západnom Slovensku málo rozšírené. Aj v mini rally cupe sme boli jediný zo západného Slovenska. Ostatní boli z východu, či najbližšie k nám bola Banská Bystrica.“

Skryť Vypnúť reklamu

Rally Tribeč nestihli

„Počas tohtoročných pretekov na obnovenej Rally Tribeč v Topoľčanoch bolo naše auto pripravené jazdiť MRC. Predpisy pre Slovenský rally pohár, v rámci ktorého sme mohli štartovať na Rally Tribeč, sú však tvrdšie. Naše auto v tom čase ešte nemalo drahú homologizovanú výbavu, ktorá je podľa predpisov potrebná. Vďaka sponzorskej podpore je však už dnes situácia iná, a veríme, že o rok už na štarte legendárnej Rally Tribeč chýbať nebudeme,“ dodal T. Vrábel.

Prekvapili v Košiciach

Prvé „veľké rally“ si dvojica vyskúšala v Košiciach v predminulý týždeň. „Boli to medzinárodné preteky, konali sa tam majstrovstvá Slovenska, Poľska, zóny strednej Európy a aj národná súťaž Slovenský rally pohár, v rámci ktorej sme súťažili aj my. Vlastne by sa dalo povedať, že je to o stupeň vyššia súťaž ako mini rally cup. V prvom rade sme si chceli vyskúšať, ako to funguje na veľkej rally a našou hlavnou úlohou bolo dostať sa až do cieľa. Nikto však nečakal, že môžeme prekvapiť. Napokon sme zostali aj my zaskočení, keď sme sa dozvedeli, že sme obsadili fantastické tretie miesto. Pre nás ako začínajúcich jazdcov je to veľký úspech,“ dodal Tomáš Vrábel. „Auto a techniku, ktorú máme, nie je nič extra. Je to skôr auto, ktoré nemá extra predpoklady vyhrávať preteky.“
Preteky v Košiciach však boli už o niečom inom. „V mini rally cupe sú rýchlostné skúšky okolo desať meraných kilometrov a v Košiciach to bolo až 66 kilometrov. Je to veľký rozdiel, navyše aj pršalo a nemali sme vhodné gumy na vodu, ale celú súťaž sme absolvovali na „suchých“ pneumatikách. To, že sme skončili až tretí, bol pre nás poriadny, no zato príjemný šok.“

Skryť Vypnúť reklamu

Motoršport je drahý koníček

Nie je tajomstvom, že jazdiť rally je finančné náročné a od peňazí sa odvíja aj výbava automobilu či zloženie tímu. „Náš tím v podstate tvoria len traja ľudia. Ja som ako jazdec a mechanik, potom spolujazdec a môj otec Milan Vrábel, ktorý robí mechanika aj technika. Spoločne chodíme na preteky a všetko si aj svojpomocne opravujeme,“ priblížil nám Tomáš Vrábel.

Tréningy hneď na pretekoch

V okolí nie sú vôbec vytvorené podmienky na trénovanie. „Preteky sú vlastne naším tréningom na ostro,“ dodal s úsmevom T. Vrábel, ktorý nám viac povedal aj o najbližšej sezóne. „Tento ročník sa už skončil a uvidíme, čo bude o rok. Chceme osloviť čo najviac sponzorov, aby sme okrem mini rally cupu mohli jazdiť pravidelne aj na slovenskom rally pohári. Všetko je to len o financiách.“

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 854
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 655
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 830
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 088
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 701
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 503
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 599
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 524
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 394
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 342
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Topoľčany a Partizánske - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Topoľčany

Ilustračné foto.

Skríningové testovanie v Topoľčanoch prebieha i dnes. Od zajtra potrebujú občania platný certifikát (potvrdenie) o negatívnom výsledku z testu.

3 h

Ďalší diel online diskusie vysielame LIVE vo štvrtok o 11:00 hod na našom Facebooku.

23 h
Skríningové testovanie prebehlo aj priamo v spoločnosti ZKW vo štvrtok a v piatok.

Už v období jesene sa spoločnosť dostala do situácie, kedy hľadala možnosti, ako rýchlo nahradiť počas pracovnej neschopnosti zamestnancov, ktorí z dôvodu nakazenia sa vírusom alebo karantény nemohli prísť do práce.

10 h
Keď za Mýtnu Novú Ves nastúpil aj Ľubomír Moravčík

Derby susedov ukončila inzultácia

Ľubomír Moravčík v jednom zápase nastúpil aj v drese Mýtnej Novej Vsi.

Zápas o čelo V. ligy Západ v máji v roku 2006 medzi Mýtnou Novou Vsou a Solčanmi sa nedohral. Článok, ktorý okrem MY Topoľčianskych novín – Dnešok bol v tej dobe uverejnený aj v denníku SME.

20 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

25. jan

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

24. jan

Ide zatiaľ iba o čiastkové výsledky.

20 h

Podľa aktuálne nastavených parametrov a údajov len z MOM, zriadených rezortom zdravotníctva, by si v Banskobystrickom kraji zopakovali testovanie v šiestich okresoch.

21 h

Už ste čítali?