TOPOĽČANY. Po piatich mesiacoch športovania sa synovi Ladislava Cigáňa rozpadlo na obuvi šitie a vypadla podošva na vonkajších stranách.
„Rozhodol som sa synovu obuv dať na reklamáciu, no na moje prekvapenie vyhodnotila znalkyňa reklamáciu ako neopodstatnenú,“ povedal Cigáň. Podľa znaleckého posudku reklamovaná obuv nie je funkčná a spotrebiteľ ovplyvnil vznik aj rozsah poškodenia. Preto znalkyňa odporučila reklamáciu ako neoprávnenú.
„Ak mám byť úprimný, tak ma takéto stanovisko veľmi prekvapilo, pretože poznám troch športovcov, ktorí vyreklamovali tento istý model s tou istou závadou bez problémov. Neviem, ako je to možné. Podľa mňa je problém v postoji znalkyne,“ uviedol Ladislav Cigáň.
„Keďže ma tie topánky nestáli málo, rozhodol som sa bojovať za svoje práva. Volal som dokonca aj na ministerstvo do Bratislavy, no nič som nevyriešil a prevolal som neskutočné peniaze,“ pokračoval Cigáň.
Keďže sa našemu čitateľovi nepodarilo vyriešiť spornú reklamáciu vlastnými silami, obrátili sme sa s prosbou o pomoc na Miroslava Tuláka zo Združenia slovenských spotrebiteľov.
„Ak má predajca ako podklad k zamietnutiu reklamácie odborný posudok znalca, autorizovanej skúšobne alebo značkového záručného servisu, je to formálne v poriadku a spotrebiteľ má jedinú možnosť - dať si urobiť svoj odborný posudok niekomu z troch vyššieuvedených kategórií subjektov, ktoré určuje Zákon o ochrane spotrebiteľa,“ informoval nás Miroslav Tulák. Ak však predajca tento nový posudok nerešpektuje, rozhodnúť môže len súd, ktorý určí, na základe ktorého posudku rozhodne o reklamácii, alebo dá vyhotoviť ďalší posudok.