Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky
VEDENIE ÚRADU ZAZNAMENALO AJ POKUS O PODPLATENIE PRACOVNÍČKY

Dlhy neplatičov voči poisťovni poklesli

Sociálna poisťovňa začala spolupracovať s exekútormi, vďaka čomu sa zvýšil výber poistného.

Podľa riaditeľky poisťovne pomohla k zníženiu pohľadávok aj zmena legislatívy.Podľa riaditeľky poisťovne pomohla k zníženiu pohľadávok aj zmena legislatívy. (Zdroj: Ondrej Šomodi)

TOPOĽČANY. Pobočka Sociálnej poisťovne v Topoľčanoch zabezpečuje výkon sociálneho poistenia v troch okresoch: Topoľčany, Partizánske, Bánovce nad Bebravou, a to pre takmer 159-tisíc obyvateľov.

V porovnaní s rokom 2010 pobočka v Topoľčanoch vybrala o 8 406 000 eur viac na poistnom a príspevkoch na starobné dôchodkové sporenie. Celkové príjmy pobočky tak dosiahli k 31. decembru výšku 105 844 000 eur. Výber poistného sa zvýšil najmä vďaka lepšej spolupráci s exekútormi a políciou.

„Efektívnejšie môžeme vyberať poistné aj vďaka tomu, že nám to umožňuje zákon. Neplatenie poistného u živnostníka a neodvedenie poistného u zamestnávateľa je trestným činom. Problémy so zákonom môže mať zamestnávateľ, ktorý neodvedie poistné za zamestnancov vo výške 266 eur, a živnostník, ktorého dlh sa vyšplhá nad 2 660 euro,“ uviedla Aneta Molnárová, riaditeľka pobočky Sociálnej poisťovne.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pred rokom pohľadávky voči poisťovni dosahovali úroveň až 22 200 000 eur, no to by sa už nemalo opakovať. V súčasnosti evidujeme podlžnosti vo výške 14 000 000 eur,“ pokračovala riaditeľka. Podľa riaditeľky nejde o samoúčelné naháňanie dlžníkov.

„Poistné je základným zdrojom príjmov Sociálnej poisťovne, z ktorých sa vyplácajú rôzne druhy dávok. Pokiaľ niektorí platia a iní nie, chýbajú financie na vyplácanie dávok, ktoré musí poskytnúť štátny rozpočet. Lepší výber poistného znamená menej peňazí zo štátneho rozpočtu na vyplácané dávky zo Sociálnej poisťovne," hovorí riaditeľka pobočky.

Jedným z cieľov pobočky na rok 2012 je skracovať lehoty na vyplácanie dávok. V súčasnosti už napríklad o dávke v nezamestnanosti vie poisťovňa rozhodnúť v priemere za 20 dní, ak klient predloží všetky potrebné doklady, o nemocenskej dávke za 30 dní. Skracujú aj lehoty na posúdenie invalidity pre účely invalidného dôchodku. V roku 2011 posudkoví lekári poisťovne posúdili invaliditu u viac ako 2 500 klientov.

Skryť Vypnúť reklamu

Počet osôb na PN vzrástol

„Pobočka v Topoľčanoch má, bohužiaľ, veľa ľudí, ktorí sú dočasne práceneschopní. Prejavilo sa to aj po novom roku, kedy sa rozhodli dobrovoľní platcovia nemocenského poistenia využiť poslednú možnosť poberať vyššie nemocenské dávky,“ uviedla Molnárová.

Počet takýchto osôb sa zvýšil v porovnaní s koncom roka o takmer 800. V súčasnosti poisťovňa vypláca nemocenské viac ako 5-tisíc osobám.

Zaznamenali pokus o podplatenie

Čo sa pobočke v roku 2011 nepodarilo, to je výraznejšie zníženie percenta pracovnej neschopnosti. Okresy Topoľčany, Partizánske a Bánovce nad Bebravou dlhodobo patria me-dzi okresy s vysokým množstvom práceneschopných ľudí. V roku 2011 sa nepodarilo toto percento veľmi znížiť, a to ani napriek častejším kontrolám dodržiavania liečebného režimu. „Až v 30 percentách prípadov naši kontrolóri nenašli ľudí doma. Väčšina z nich potom až dodatočne dokladala potvrdenia o tom, že boli u lekára. Či tam však skutočne boli v čase kontroly, je ťažké dokázať,“ informovala nás Aneta Molnárová.

Skryť Vypnúť reklamu

V jednom prípade zaznamenala poisťovňa i pokus o podplatenie jednej pracovníčky. „V našej pobočke zamestnávame i absolventov. Tí jedného dňa otvorili obálku, v ktorej bol úplatok päť eur,“ uviedla Molnárová. „Túto obálku zaslala jedna zdravotná sestra s tým, že kontrolór poisťovne nemal navštíviť ich pacienta, ktorému lekár schválil dočasnú práceneschopnosť. V tejto veci sme podali trestné oznámenie,“ dodala riaditeľka Sociálnej poisťovne.

Spor s cukrárňou sa naťahuje

V roku 2012 chce poisťovňa pre klientov vybudovať moderné klientske centrum, ktoré poskytne klientom komfortnejší prístup k našim službám. Samozrejmosťou bude bezba-riérový prístup, viacej kontaktných miest odbúra tvorenie dlhých radov. Súčasťou klientskeho centra bude aj pokladňa a podateľňa.
„Bohužiaľ, konflikt s naším bývalým nájomcom sa neustále naťahuje a s výstavbou centra nemôžeme stále začať,“ povedala riaditeľka pobočky Aneta Molnárová. Nájomca sa v súčasnosti odvolal voči uzneseniu súdu o námietkach voči exekúcii – vypratanie priestoru. Jednoznačne musím povedať, že náš bývalý nájomca naťahuje čas, pretože zásielky preberá vždy v poslednom možnom termíne a využíva legislatívne podmienky na prieťahy exekučného konania, “ dodala Molnárová.
„Pevne verím, že aj napriek týmto ťažkostiam bude klientske centrum vybudované a klienti Sociálnej poisťovne budú už v tomto roku využívať jeho služby a zákazníci cukrárne si nájdu svojho obľúbeného cukrára aj v iných priestoroch.“

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 277
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 702
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 001
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 277
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 659
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 279
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 553
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 504
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 223
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 223
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Topoľčany a Partizánske - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Topoľčany

Koho sme vybrali do najlepšej jedenástky?

MY Topoľčianske noviny zvolili najlepšiu jedenástku VI. ligy ObFZ Topoľčany za jesennú časť súťažného ročníka 2020/2021.

Predlžujeme akciu o 24h

Ak nemôžete za novinami, noviny prídu k vám. Dnes to máte s 50% zľavou na celý rok

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

Hádzanári do Košíc nejdú, nestihli ich pretestovať

Topoľčianski hádzanári po karanténe do extraligového kolotoča opäť nenaskočia. Sobotný zápas v Košiciach proti miestnemu tímu Crows je odložený.

Posedieť s priateľmi môžete už len na terase

V posledných dňoch ste mohli sedieť iba na terase, od zajtra už ani tam.

Monika Rajnohová.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?