PARTIZÁNSKE. Predstavitelia samospráv v rámci okresov Prievidza, Partizánske a Bánovce nad Bebravou opätovne vyzývajú kompetentných na riešenie zlého stavu štátnych ciest I/64 a I/50 v rámci Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK). Zhodli sa na tom na dnešnom, v poradí už druhom rokovaní o doprave na pôde SAD Prievidza, na ktorom sa zúčastnili aj zástupcovia Slovenskej správy ciest - Investičnej výstavby a správy ciest (SSC-IVSC) Žilina, Krajského dopravného inšpektorátu a Špecializovaného úradu pre oblasť dopravy a pozemných komunikácií.
„Požiadavka všetkých primátorov a starostov za spomínané okresy je jednoznačná. Je to aj prosba, aj žiadosť, aj urgencia. Považujeme za dôležité, aby boli cesty I/64 a I/50 ešte pred začiatkom letnej turistickej sezóny opravené. Je to požiadavka aj Trenčianskeho samosprávneho kraja a táto požiadavka opakovane zarezonovala aj tu dnes,“ uviedol primátor mesta Partizánske Jozef Božik. Doplnil, že TSK si v rámci možností svoje úlohy plní. „Slovenská správa ciest tak, žiaľbohu, nekoná. Čo nás však mrzí, je to, že dnes opäť nezaznelo jasne, kedy budú cesty opravené. Pravdou je, že my už nemáme na čo čakať, všetci sme tlačení do riešenia občanmi, hoci to riešenie nemáme. Riešenie je na Slovenskej správe ciest,“ upozornil. Podľa jeho slov samosprávy dúfajú, že dnešné stretnutie zabezpečí konkrétne odstránenia všetkých chýb, ktoré majú štátne cesty I/64 a I/50.
Ako vysvetlil ďalej Božik, problémom podľa predstaviteľov je aj to, že IVSC Žilina spravuje cesty v žilinskom aj v trenčianskom kraji. „Keď si zoberiete porovnanie žilinského a trenčianskeho kraja, tak zistíte, že viac peňazí plynie na opravy štátnych ciest v žilinskom kraji, než v trenčianskom. Takže dúfame, že v Žiline nebudú zabúdať na trenčiansky kraj, ani na hornú Nitru,“ uzavrel. Námestník úseku investičnej výstavby IVSC Žilina Jozef Chochula vysvetlil, že opravy ciest I. triedy sa dajú rozdeliť do dvoch častí.
„Prvá časť, teda opravy úsekov ciest veľkoplošnými výspravkami za sumu 1,5 milióna eur, by mali byť zrealizované buď tento mesiac, najneskôr budúci. Druhá časť opráv by mala stáť 6 miliónov eur. Tu, vzhľadom na to, že sme chceli odstránenie problému na cestách urýchliť, zvolili sme spôsob, ktorý nám pri určitých podmienkach umožňuje zákon o verejnom obstarávaní. Aby nevznikli problémy počas realizácie alebo po realizácii týchto veľkoplošných výspravok, požiadali sme Úrad pre verejné obstarávanie o stanovisko, či nebol tento spôsob verejného obstarávania použitý neoprávnene. Teda, či boli splnené všetky podmienky rokovacieho konania v súlade so zákonom, alebo je nejaký problém, ktorý by mohol úrad v budúcnosti napadnúť,“ upozornil. Doplnil, že pokiaľ stanovisko úradu bude kladné, pôjde len o podpis zmlúv, keďže tie sú už pripravené.
V prípade nesúhlasného stanoviska bude IVSC situáciu riešiť tak, aby v rámci možností veľkoplošné opravy ciest čo najskôr zrealizovala.
Predstavitelia samospráv v rámci okresov Prievidza, Partizánske, Bánovce nad Bebravou, poslanci TSK a zástupcovia za úseky dopravy okrem stavu štátnych ciest rokovali na pôde SAD Prievidza aj o prímestskej doprave a stave ciest II. a III. triedy, ktorá je neúmerne zaťažená kamiónovou dopravou. Predstavitelia preto navrhujú Polícii SR, aby kontrolovala tieto cesty najmä na tých úsekoch, kde je prejazd kamiónovej dopravy zakázaný.
Podobné stretnutie týkajúce sa aj riešenia stavu štátnych ciest absolvovali predstavitelia samospráv v rámci TSK na pôde SAD Prievidza 23. mája.