Pondelok, 20. september, 2021 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Hanuš vyhral preteky v Rumunsku, Hostinský štrnásty

Pretekári zo Žochár Moto Teamu zvládli najnáročnejšie extrémne preteky na svete a v Rumunsku sa nestratili.

V Rumunsku - zľava Rastislav Hanuš a Thomas Hostinský.V Rumunsku - zľava Rastislav Hanuš a Thomas Hostinský. (Zdroj: ARCHÍV R. H.)


Thomas Hostinský a Rastislav Hanuš začiatkom júla odjazdili náročné päťdňové preteky v Rumunsku. Ide o najťažšie extrémne preteky na svete, akoby endurový dakar. Jazdilo sa šesť tried – Thomas Hostinský bol v triede profi (41 jazdcov) a Rastislav Hanuš so Zdenkom Cyprianom z Ostravy išli v kategórii Expert team (15 dvojíc). Ďalšie triedy boli expert jednotlivci, hobby team, hobby jednotlivci a trieda rocky.
Rastislav Hanuš so Zdenkom Cyprianom svoju triedu vyhrali, Thomas obsadil konečné 14. miesto.

Skryť Vypnúť reklamu

Náročný prológ

„Cez víkend sme sa ešte zúčastnili jedného dielu závodov o majstra republiky Slovenska v Krompachoch a odtiaľ sme sa presunuli do rumunského Sibiu, kde sa to celé odohrávalo. Utorok nasledoval mestský prológ, ktorý bol mimoriadne náročný, plný prekážok. Najskôr sa jazdili kvalifikačné jazdy, potom finále. Thomas vo svojej triede skončil trinásty, ja vo svojej triede som bol druhý, keď ju vyhral Zdenko Cyprian. Podľa toho sme štartovali v ďalších dňoch,“ povedal na úvod Rasťo Hanuš, ktorý sa týchto pretekoch zúčastnil už druhýkrát. V minulom roku obsadil druhé miesto.

Jazdili podľa navigácie

Prvý deň sa išlo z mesta Sibiu, na štart sa jazdci spravidla presúvali 40 kilometrov. „Prvý deň nás čakala približne 120 km trať. Každý sme sa museli riadiť iba podľa navigácie. Pre triedu profi bol prvý deň asi najťažší. Profi mali najťažšiu trať, my v kategórii expert team sme mali o niečo jednoduchšiu a kratšiu trať. Hlavne výjazdy a zjazdy boli pre profi náročnejšie. Druhý deň sme sa presúvali zo Sibiu do Petrosani. Trať bola dlhá približne 170 km a jazdilo sa asi sedem hodín. Tretí deň sa jazdilo 120 km a vracali sme sa späť do Sibiu. Tento deň bol veľmi náročný, pretože napršalo a jazdilo sa vysoko v horách. Navyše bola aj obrovská hmla, viditeľnosť bola takmer nulová. Bolo to veľmi zaujímavé,“ povedal R. Hanuš a dodal: „Posledný štvrtý deň sme očakávali, že to bude vyvrcholenie celého podujatia s mierne náročnou traťou. Opak bol však pravdou, opäť nás čakala 100 km trať s rôznymi prírodnými prekážkami. Každý deň sme na trati mali aj zastávky na dotankovanie a raz za deň sme museli mať nútenú 20 minútovú pauzu, kde sme sa mohli občerstviť. Ak sa náhodou niečo stane na ceste, všetko je na vás, podobne ako na Dakare.“

Skryť Vypnúť reklamu

Prvá skúsenosť pre Hostinského

Thomas Hostinský sa takýchto pretekoch zúčastnil po prvýkrát. „Netušil som, do čoho idem. Rastislav Hanuš ma nahovoril, aby som si to vyskúšal, a tak som šiel aj s kamarátom Martinom Volným, že odjazdíme profi triedu. Martin však na prológu zle doskočil, zranil si nohu a na celé preteky som tak zostal sám. Spolu s prológom sa jazdilo päť dní, štart býval zavčasu ráno okolo 6. – 7. hodiny. Väčšinou som vstával o hodinu a pol skôr, lebo štart sa často nachádzal ďaleko od depa, denne sa jazdilo zhruba od 150 - 170 km, čo tým lepším trvalo okolo 6 - 7 hodín a tým slabším až okolo 20 hodín. Prvý deň bol mimoriadne ťažký, pretože som si len zvykal na navigáciu a do cieľa som dorazil až po 15-tich hodinách!“ opísal svoje zážitky T. Hostinský.

Skryť Vypnúť reklamu

Postupne si zvykal

„V ďalších dňoch to už išlo lepšie, zvykol som si na nový štýl jazdy, pretože podľa mňa boli toto moje najťažšie preteky. Človek je vysoko v horách odkázaný sám na seba, nikto mu nepomôže. Bol to obrovský zážitok, ktorý len ťažko môžem prekonať, dodal Thomas Hostinský: „Druhý deň bol o niečo ľahší, síce trať merala 170 km. Stihol som to za sedem hodín. Samozrejme, boli tam aj výjazdy, kde som musel motorku iba tlačiť a to mi dalo riadne zabrať.“

Nechýbal ani dážď

Najzaujímavejší bol tretí deň, kedy aj napršalo. „V tento deň sme stúpali do 2 500 metrov nadmorskej výšky. Riadne popršalo a hmla bola veľmi hustá. Riadil som sa len podľa navigácie, pretože značky nebolo vôbec vidieť. Skoro celý závod som šiel po suchom, ku koncu začalo pršať a práve tá časť bola najťažšia. Po skalách to riadne šmýkalo. Bolo to veľmi zaujímavé, pri jednom výjazde sme si museli vzájomne pomáhať, pretože sám by som to neprekonal,“ povedal T. Hostinský.

Skúšali aj aguaplaning

Záverečný deň bol podobne náročný ako prvý. „Na trati bolo množstvo prekážok, kde bolo treba zabrať, nemali sme kde oddychovať. Posledný výjazd bol najzaujímavejší, pretože organizátori tam vykopali asi 50 metrové jazero, kde bolo po pás vody a bolo potrebné urobiť aguaplaning – prejsť po vode. Chalani mi kričali, že mám pridať, zaradiť štvorku, aby som to celé prešiel, no zvládol som len nejakých 40 metrov a ocitol som sa z motorkou pod vodou,“ dodal na záver už s úsmevom Thomas.

Thomas o majstra

Až deväť závodov čaká v priebehu roka slovenských jazdcov v boji o majstra Slovenska. Päť závodov už majú pretekári za sebou. „Momentálne vo svojej kategórii E2 som na prvom mieste, keď za mnou figuruje napríklad aj taký jazdec ako Štefan Svitko. Rovnako aj v kategórii junior som na prvom mieste. Ešte nás čakajú štyri závody. Dúfam, že líderské pozície už nestratím,“ povedal Thomas Hostinský.

Najčítanejšie na My Topoľčany

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  2. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  9. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  10. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  3. Aj panelák môže byť Smart
  4. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  5. Pri uzatváraní PZP už nedominuje január
  6. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 392
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 8 945
  3. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 320
  4. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 776
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 573
  6. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 100
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 046
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 656
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 835
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 794
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Topoľčany a Partizánske - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Topoľčany

Vo štvrtok začali stavebné práce pri železničnej stanici.

Cestujúci s batožinou nebudú musieť prechádzať cez cestu.


17 h

V dnešnej časti sa dozviete aj to, ako sa darilo našim hokejistom v zámorí, aký úspech získali naši vodáci a ďalšie atraktívne informácie zo slovenského športu.


15 h
V zápase Solčany - Krušovce sa body delili.

Pozrite si tradičný prehľad našich mužstiev od tretej až po siedmu ligu.


19. sep

Niektoré mužstvá cez víkend prekvapili.


19. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Z miesta činu unikalo biele auto.


12 h

Obnova mosta cez Váh v Hlohovci sa už onedlho rozbehne.


12 h

Priniesť má aj pracovné miesta. Pôjde o jedno z troch moderných stredísk, aké zatiaľ na Slovensku nie sú.


9 h

Epidemická situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy sú už oranžové.


12 h

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu