Vlaky a autobusy na seba v regióne nenadväzujú

V priestoroch topoľčianskej radnice sa diskutovalo o problémoch regionálnej dopravy v našom regióne.

Pohľad na účastníkov konferencie.Pohľad na účastníkov konferencie. (Zdroj: ARCHÍV)

TOPOĽČANY. Klub Modrý Horizont Topoľčany v spolupráci s mestom Topoľčany, pod záštitou primátora mesta Topoľčany Petra Baláža a generálneho riaditeľa sekcie železničnej dopravy MDV a RR SR Jiřího Kubáčka zorganizoval 22. a 23. októbra medzinárodnú konferenciu o regionálnej doprave pod názvom Topoľčianske dopravné fórum. Konferencia sa uskutočnila v zasadačke Mestského úradu v Topoľčanoch a mala za cieľ konkretizovať možnosti rozvoja regionálnych tratí. „Snažili sme sa tiež definovať nevyhnutné body, ktoré by viedli k dosiahnutiu stavu, ktorý bude sledovať konkurencieschopný vývoj železničnej regionálnej dopravy v SR a ČR,“ dodal Boris.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Železničnú dopravu treba zosúladiť s autobusovou

Na konferencii prednášali odborníci zo Švajčiarska, Rakúska, Českej republiky a Slovenska. Celkovo sa konferencie zúčastnilo 74 účastníkov z prostredia štátnej správy, samosprávy, železničného prie-myslu, prevádzkovateľov dopravy, akademickej obce a záujemcov o železničnú dopravu.

„Keďže ide o skutočne aktuálnu problematiku v oblasti dopravy, diskutovalo sa veľmi intenzívne. Ako vyplýva zo záverov konferencie, železničná doprava je najviac ohľaduplná k životnému prostrediu. Preto právom patrí železničnej doprave nielen v regionálnom poňatí dôležité miesto. Osobnú dopravu je nutné koncipovať ako jednotný sieťový systém, vrátane integrácie autobusovej dopravy,“ informoval nás Peter Boris s tým, že nám môže byť príkladom švajčiarsky dopravný systém, ktorý prezentoval vo svojej prednáške pán Finkbohner z Zurichu. Základom koncepcie je vytvorenie integrovaného dopravného systému (IDS), a to najskôr na regionálnych úrovniach, ktorý by sa neskôr pretransformoval na celoštátny integrovaný dopravný systém. Dôležitým prvkom je zosúladenie legislatívnych požiadaviek na cestnú a železničnú dopravu, pretože na železničnú dopravu sú kladené v mnohých prípadoch vyššie legislatívne požiadavky. Na udržanie prevádzkyschopnosti regionálnych tratí je dôležité hľadať cestu optimalizácie nákladov a v spolupráci so štátnou správou, samosprávou a obcami vybrať optimálnu sieť regionálnej dopravy s ohľadom na jej budúce perspektívne využitie.

SkryťVypnúť reklamu

Treba zvýšiť rýchlosť

Samozrejme regionálna doprava v našom okolí bola súčasťou mnohých diskusií. V prvom rade je v regionálnej doprave dôležité zosúladiť cestovné poriadky autobusovej a železničnej dopravy, aby sa nestávalo, že spoločne, prípadne s niekoľko minútovým odstupom ide súčasne tým istým smerom autobus aj vlak.

V železničnej doprave na úseku Nitra – Topoľčany – Prievidza je podľa účastníkov konferencie nutné zabezpečiť investície do zabezpečovacieho zariadenia, čím by sa zvýšila rýchlosť hlavne pri vjazdoch do železničných staníc, pretože rýchlosť prepravy by mala byť vždy na hranici technických a ekonomických možností. Za úvahu stojí aj možné premiestnenie súčasných zastávok bližšie k osídleným miestam, pretože tieto sú v niektorých prípadoch dosť vzdialené od miesta dopytu, prípadne vytvorenie nových zastávok, umiestnených bližšie k zastavaným aglomeráciám. Dôležitým faktorom je vytvorenie cestovného poriadku v pravidelnom taktovom režime tak, aby došlo v uzlových staniciach k vzájomnému previazaniu jednotlivých spojov. Samozrejmosťou je aj zvyšovanie kultúry cestovania, a to nasadzovaním moderných vozidiel, ktoré poskytujú cestujúcim komfortné a pohodlné cestovanie s množstvom produktov, ktoré prinášajú pridanú hodnotu – napríklad WIFI pripojenie, denná tlač a pod. V dnešnej dobe už jazdí v našom regióne 6 moderných motorových jednotiek a v blízkej budúcnosti sa ich počet zvýši.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Topoľčany

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 422
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 9 198
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 874
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 117
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 360
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 049
  1. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  2. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  3. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  4. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  5. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  6. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  7. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  8. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 677
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 22 274
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 394
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 257
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 957
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 286
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 496
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Topoľčany a Partizánske - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Topoľčany

Predať svoje ojazdené auto v priebehu cca dvoch hodín? Áno, je to možné, dokonca sa tento čas dá ešte skrátiť. A to bez toho, aby ste museli opustiť pohodlie svojho domova či kancelárie.


Trakčný stôl.

Pred začatím terapie je potrebné vykonať podrobnú diagnostiku.


TASR
Ilustračné foto.

Kúpiť chce štyri elektrobusy.


TASR
Premiér Fico na návšteve pobočky Honeywell v roku 2015.

Výrobu presúvajú do Tuniska.


3
  1. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  2. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  3. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  4. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  5. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  6. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  7. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  8. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 677
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 22 274
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 394
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 257
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 957
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 286
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 496
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu