PARTIZÁNSKE. Celkom 78 ucelených aplikácií v rámci elektronizácie služieb mesta by malo uľahčiť občanom Partizánskeho spracovávanie dokumentácie k mestským daniam a ich platenie či prístup k informáciám týkajúcich sa inštitúcií v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta. Samospráva Partizánskeho na tento účel dostala finančné prostriedky od Európskej únie. TASR o tom informoval primátor mesta Jozef Božik.
Nenávratný finančný príspevok získalo mesto v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti, a to vo výške 764.000 eur, s päťpercentným spolufinancovaním zo strany Partizánskeho ide o sumu približne 805.000 eur. "Tento projekt by sa mal realizovať v nadchádzajúcom čase a hotový by mal byť do konca roku 2015, pričom jeho výsledkom bude 78 ucelených aplikácií. Tie umožnia občanom, ktorí sú už majiteľmi elektronického podpisu, vybavovať veľkú časť správnej agendy voči mestu z pohodlia domova," priblížil Božik.
Občanom sa tak uľahčí vybavovanie agendy okrem iného pri ohlasovaní vzniku, zániku a zmeny poplatkovej povinnosti za komunálne a drobné stavebné odpady aj s realizáciou platieb, podávanie daňového priznania k dani za psa a iným mestským daniam, platenie pokút a úrokov, vydávanie voličského preukazu. Tiež prístup k informáciám o voľbách, materských a základných školách, iných inštitúciách, sociálnych službách či verejnom obstarávaní mesta.