Piatok, 21. september, 2018
PÝTAME SA ZA VÁS

Rekonštrukcia je hotová, no vodiči nie sú úplne spokojní

Miesta, kde sa nachádzajú kovové dilatačné spoje nie sú v jednej rovine s vozovkou.

Topoľčiansky nadjazd ešte pred rekonštrukciou. (Zdroj: Ondrej Šomodi)

TOPOĽČANY. Rekonštrukcia topoľčianskeho nadjazdu skončila len prednedávnom, no od vodičov je čoraz častejšie počuť výtky. „Kolesá auta mi pred aj po prejazde (cez kovové dilatačné spoje) trieskajú, nákladné autá, kamióny to zakrátko vymlátia. (...) Stretávam sa s podobnou reakciou od mnohých vodičov,“ posťažoval sa jeden z našich čitateľov.

Topoľčiansky nadjazd pred rekonštrukciou
Prečítajte si tiež: Podozrivé financovanie stolného tenisu? Viaceré doklady nasvedčujú viacnásobné preplácanie faktúr

Ako nás informovala hovorkyňa predsedu Nitrianskeho samosprávneho kraja Oľga Prekopová, výmena mostných záverov nebola predmetom opravy v zmysle projektovej dokumentácie a zmluvy o dielo.

No ad for you

Inak povedané, miesta, na ktoré sa vodiči sťažujú, sa neopravovali.

„Zhotoviteľ vykonal stavebné práce na oprave mosta podľa schválenej projektovej dokumentácie. Tá bola vypracovaná v rozsahu nevyhnutnom na zamedzenie zatekania dažďových vôd z povrchu vozovky do konštrukčných prvkov mosta. Oprava bola vykonaná za účelom zastabilizovania a zamedzenia vzniku nových porúch konštrukčných a nosných častí mosta, aby ďalej nechátral,“ uviedla Prekopová.

Kraj vyčlenil na rekonštrukciu nadjazdu 1,5 milióna eur, no nakoniec sa podarilo vysúťažiť cenu 783 447 eur s DPH.

Topoľčiansky nadjazd bol postavený v roku 1982 a so svojou dĺžkou 267 metrov je najdlhším mostom v správe kraja. V regióne patrí k najhlavnejším dopravným tepnám, no jeho stav sa v posledných rokoch neustále zhoršoval. Svedčili o tom nielen praskliny na okrajoch nadjazdu, ale aj poklesnuté časti vozovky, či rozširujúce sa dilatačné špáry. Za zhoršujúci stav nadjazdu mohlo okrem iného zatekanie do jeho konštrukcie.

Kraj však s rekonštrukciou otáľal, keďže projektant navrhol jednu variantu rekonštrukcie za 2,5 milióna eur a druhú za 4,2 milióna. No práve kvôli vysokým nákladom sa proces pozastavil.

Súčasná rekonštrukcia je okresaným variantom lacnejšieho návrhu.

No ad for you